Jag valde också mellan dessa maskiner, och det blev en Kawa för att det dök upp en lätt begagnad med rätt färg och utrustning precis när jag skulle beställa en fabriksny Kawa eller Grizzly.90% av min körning med Kawan sker i sällskap med en kompis som har en Grizzly 700, så jag vågar påstå att jag har haft god möjlighet att jämföra maskinerna ingående. Min kawa är av årsmodell -10 och Grizzlyn är en -11.Den nyare Kawasaki 750 är i princip samma maskin som min men med uppdaterad plast och servostyrning.Yamahas fina kvalitet är ett argument som väger tungt när man väljer mellan dessa två maskiner, dock har jag efter över två år med Kawan kommit till min egen slutsats att Kawasakis dåliga rykte när det gäller kvalitet ofta beror på handhavandefel av ägaren.På äldre Kawasaki har en del haft problem med att diffen rasar, men om man använder den som det från början är tänkt så tror jag inte att det ska vara något problem. Stora (typ 30") hjul gör också att diffen kan påverkas negativt och ge upp. Motorproblem har också förekommit på dessa maskiner men med ordentlig service och koll på oljenivån så funkar i alla fall min maskin alldeles utmärkt. Jag har läst här på forumet om ett motorras på en Kawa som saknade olja i motorn, och ändå tyckte ägaren att det var en riktig skitmaskin!Det är sällan man läser här på forumet om någon som har något större problem med en Grizzly, och just detta talar mycket för Yamaha.Trasig drivknut (bak?)är väl det enda som jag har hört talas om på fler än en GrizzlyBåda är fullt jämförbara när det gäller effekt, jag kan tycka att Kawan ger ett något sportigare intryck och kanske är lite starkare.Titta,provkör,kläm och känn på maskinerna och se vilken som du själv tyck bäst om!