Jag förstår att jag skrivit saker som inte är ok.Men det finns ju så många fler..
Jisses helvete....Så åker man till Huskvarna en söndag och när man kommer hem och fnätter igång datorn har tråden växt med fem sidor dravel! Gällande vikten så svarade jag på ett idiotiskt inlägg om att jag skulle vara lämplig som utvecklare åt CA och öka deras vikt, eller hur det nu var, och då svarade jag med att de lyckas bra med det själva.Det är ett helt eget ämne, och INTE något som skall jämföras med annat i tråden eller med andra maskiner...men som vanligt sket det sig.Att ordet "koppling" missuppfattas kan jag delvis förstå, men vad skall man kalla det som finns emellan motor och hjulens drivlina med ett allmänt namn?Igår hade jag jobbat från 02:15 så när inläggen gjordes på kvällen var man lite grusig... sorry... men tyckte då att ordet "koppling" passade vettigt, då vi ju alla vet vad som menas....om man tänker istället för att leta fel.Sen varför man skall infoga ett Hydrocitat stort som en halv roman tillsammans med ETT eget ord... ställt som en fråga... utan att förklara vad man menar begriper jag inte.Hur en CA funkar vet jag, jag kör ofta ihop med en med Renegade -10:a... och varje gång han gasar till kvittrar remmen till.. så ja, jag vet.Det jag menade var att krypkörningsförmågan (särskilt på de äldre, dit ju en -09:a hör) ofta är under all kritik och i vissa kritiska lägen kan detta uppförande orsaka både rullningar och andra olyckor.Och det vet alla som kan se nyktert på saken.Att sen blanda in "tävlingar" som ett argument är ju lika korkat som dumt.Allt i livet är inte en tävling, även om nu en del vill tro det.Och om det nu faktiskt skulle vara så, så skulle det bli olika vinnare beroende på hur tävlingarna utformades.En formel 1-bil vinner tex sällan tävlingar inom trucktrial...Nike sponsrar massa löpare med superfräcka skor i allehanda kulörer och folk vinner på löpande band... men med denna infernaliskt korkade logik skulle alltså de som står i de norska älvarna och fiskar lax låta bli neoprenvadarna och istället strutta runt i ett par(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)...för de vinner ju alla tävlingar! Ibland önskar jag att jag skulle kunna vara så förälskad i något att man förbisåg samtliga fel och brister och faktiskt till fullo leva i den tron att man har det absolut bästaste som finns i hela världen och att det är bäst på precis allt, alltid!...påminner rätt mycket om Volvofolket... och BMW-folket... i övre tonåren. Nä, jag hoppas Rickard rensar både tråden och medlemslistan lite, för detta är trams på hög nivå... eller ja... låg nivå.Jag lämnar, så ställ nu inte en massa korkade frågor till mig här.
Det här är helt jä*la otroligt. Nån skriver att han köpt en X8 och är helnöjd, sen följer 10 sidor allmänt dravel från de som vanligtvis klankar ner på just CF. Kan ni inte bara blunda nån gång och kanske försöka hålla något för er själva? De flesta på forumet vet redan vad ni tycker, så att läsa om det i varenda tråd blir bara tröttsamt. Som vanligt spårar det ur och precis allt ifrågasätts, huruvida man kan mena att en CA har koppling, om CO bör bannas pga personliga påhopp (som vissa andra gör i stort sett dagligen...), om man kan använda en CA i arbete och vem som vinner flest tävlingar.Lägg ner och acceptera att nån ni inte ens känner är nöjd med sin maskin!