Jag vill VETA hur man garantireparerar en mutter som lossnat. Slagmärke för att låsa, kronmutter eller svets?Så att det inte händer igen.Skulle liknande fel hända på bilar skulle de inkallas för service då man fixade detta på ALLA man lyckats spåra felet till. Om jag körde CF skulle jag vilja veta hur man löste det nu.Så?
Då var d dags igen. 10 mil höll det sen klaga han på att maskin gick som en orm. Bakhjulet glappa så vi tog oss till närmaste hus och lånade verktyg.
som sagt när ett proffs tittar på en sådan sak och lätt kan avgöra att den är felmonterad så varför argumentera saken. kärringtjafs passar bättre hemma och eftersom det alltid är så här så lägger jag ner detta forum från och med nu.
Din kompis har tydligen någon sjuk ovän.Konstruktion är det inget fel på då det är lika på dom flesta fordom idag.Jag jobbar inom sjukvård och tyvärr finns det många sjuka mäniskor som behöver hjälp.
Och någon "tunga" blir ju svår att skapa med muttern eftersom axeln inte tillåter det. Eller har du nått knep i rockärmen?
Jag vet inte om jag har en bättre skärm på min dator men jag ser då att axeln tillåter detta? Ser då ut som att det är ett "kilspår" upp till på höger sida av axeln.
Min också.Men oavsett är det i min mening en dålig lösning, att man måste knacka sönder och byta muttern varje gång?Men det kanske är vanligt, på mina maskiner har det dock varit en låssprint
Denna lösning är väldigt vanlig på många olika fordon, men problemet kvarstår! Varför överförs vridmomentet till muttern?