Läste lite om alla fel du har haft med din Can-am.1. Däcken är olika stora vid pumpning. Är det inte bara anpassa trycket så dom blir lika ? Detta borde gälla alla atv då dom oftast har olika bredd fram och bak. För inte gör väl Can-am däck eller ?2. Det har gått sönder 3st batterier för dig. Vad jag vet gör väl inte Can-am batterier heller ? dom köps väl från Kina och många märken har exakt lika batteri som i din ? Kanske just pga din otur av kassa batterier som gör att du fått limp home mode ? Kan bli mycket felkoder vid fel spänning i givare osv. Motor går ju uppenbarligen bra skriver du ju.3. Solinoiden till vinchen går sönder.. Skulle tippa på att du har en Warn vinch ? den har väl inte heller Can-am gjort ? Det är väl bland det bättre vincharna på marknaden iaf. Va glad att du inte har en kina vinch som kompisen fick med på sin hjuling. Den flög hela spolen ur när han försökte vincha sig loss när han fastnat. Fast det var handhavande fel sa denna kina återförsäljare.4. Drivaxeldamask pajade. Det brukar därimot vara handhavande fel. tex om du låter den stå ute när det är snö. Efter du har kört fryser det sen nästa gång du åker slits den sönder av isen. inget som är typiskt för Can-am händer alla märken.5. Bult till bandsatsen gick av pga av dom var för kort. Såg du inte det när du satte på muttrarna ? Eller så måste du dragit åt helvete för hårt om bulten sträcker sig att den smäller av när det blir kallt. Tycker det inte heller är speciellt märkes relaterat. 6. Reglage/knappar fryser när det är kallt. Det gör dom gör på Cf också när det är kallt jag lovar det är sant. Märket på atv har ingen större betydelse , snarare hur man förvarar den. In och ut ur ett garage gör ofta att det fryser lättare. Har samma problem med bilen vintertid. Handtag mm fryser och fastnar och det är ingen Can-am.7. Varmt vid benet när man kör sommar tid. Min förra Cf blev så varm vid höger sidokåpa när jag åkte att det droppa plast. Hettan som uppstår beror ju på att vissa ljudkrav måste uppfyllas vilket gör att avgaserna bromsas att det blir hett utav helvete. Inte heller märkes specifikt, har sett både Cf & Yamaha med glödande skit på ljudämparna. 8. Du skriver att Cf har lågt pris och snygg design. Ganska lätt att hålla priserna ner när man kopierar andras design. För du måste hålla med om att x8 är ruggigt lik Can-am max modeller. Cf 500 är väldigt lik yamaha grizzly. Vissa påstår tom att deras fotbaljor passar. Så vems design det är kan man ju undra, inte Cf:s iaf.Jag tycker dock inte att dom är billiga mot vad man verkar få för pengarna.9. Du säger att nästa atv du skaffar blir en japs. Vilken blir det då som motsvarar den maskinen du har idag ? Bara nyfiken Överlag tycker jag att du verkar ha haft väldigt lite märkes specefika problem med din Can-am. Hoppas du slipper problem helt med japs i framtiden !Hitta en annons på en X8 om någon skulle vara sugen. Han verkar fått nog !http://www.blocket.se/alvsborg/CF_Moto_Terralander_800_51367301.htm?ca=17&w=3
Vafan. Nu lägger vi ner jämförelsesnacket. CF har gjort ett livsfarligt misstag på sin fabrik.Hur går det med den saken? (Riktat till trådskaparen)
Läste lite om alla fel du har haft med din Can-am.Hitta en annons på en X8 om någon skulle vara sugen. Han verkar fått nog !http://www.blocket.se/alvsborg/CF_Moto_Terralander_800_51367301.htm?ca=17&w=3
Japp, vem fan lyssnar på en 15 åring? Jag kan inte göra annat än att bekräfta.Skriver jag vad jag tycker så får jag bara skit har jag märkt
Vem fan lyssnar på dig då? Förklara vad du ens gör här på ett cf forum? Vem är ens intresserad av vad du tycker?? Det är bara ett evigt gnällande hela tiden. Om det finns folk som e nöjda med sina cf maskiner, som t ex jag själv så låt oss vara det, vi är inte ett dugg intresserade av vad du tycker.
Jag har eller har haft varken CF eller CA så egentligen borde jag inte bry mig men jag tycker att det är så tråkigt att så fort någon med en "lågprismaskin" får problem (litet eller stort) så dyker det nästan alltid upp kommentarer som att XYZ är en skitmaskin, kass kvalitet etc. Istället för att försöka "såga" så kan vi istället försöka "hjälpa" varandra. Om alla försökte att tänka en gång till på vad just dina kommentarer tillför ämnet innan du klickar på "Posta" knappen så tror jag att stämningen skulle bli betydligt bättre och den som skapat tråden kanske till och med kan få hjälp att lösa sitt problem.
Det många också stör sig på är att ni påstar mycket som märkesägare vet att det inte är sant.