ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Hjullager haveri x8
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 6 [7] 8 ... 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Hjullager haveri x8  (läst 37949 gånger)

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #72 skrivet: 13 januari 2014 kl. 20:57:47 »
Citat från: CrozOver skrivet 13 januari 2014 kl. 20:52:01
Men vuxna lyssnar mera på vuxna, så är det bara

Ingen fara jag slutade lyssna på TB första gången jag träffade honom.

Vissa går bara inte ihop.
Sen om det beror på avundsjuka eller kemi lämnar jag till de vetande.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Persson-

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1979
  • Total likes: 53
    • Visa profil
Persson-
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #73 skrivet: 13 januari 2014 kl. 20:59:47 »
Citat från: skogsstig skrivet 13 januari 2014 kl. 20:55:39
Skulle tippa att dom hade en hel lastbil med extrahjulingar som följe bil. Tror det där testet är ganska partiskt

Test och test. Reklam kallas det :) Intressant svengelska iaf! :)


MikeLeaf har rätt. Vill man ha vägreggat nytt till en bra summa så är kina billigast. Skiljer rätt mycket också :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad toyboy

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2306
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • pıuןı ㄣϛ0
    • Visa profil
toyboy
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #74 skrivet: 13 januari 2014 kl. 21:13:21 »
Citat från: Pelle_jkpg skrivet 13 januari 2014 kl. 20:57:47
Ingen fara jag slutade lyssna på TB första gången jag träffade honom.

Vissa går bara inte ihop.
Sen om det beror på avundsjuka eller kemi lämnar jag till de vetande.

Haha! Detsamma!! Kissa å lägg dig nu :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450!

Utloggad PelleE

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 0
  • Can am outlander 500 max -13
    • Visa profil
PelleE
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #75 skrivet: 13 januari 2014 kl. 22:26:18 »
Citat från: Henke-QL250 skrivet 13 januari 2014 kl. 20:53:43
Känns som att detta har spårat ur lite från ursprungsämnet? :D

Hur som, detta var väl iallafall ett hyfsat test? http://www.theultimatejourney.se

Mvh Henke

Kollar man ser man att de kör med 2 olika regplåtar.Dessutom får CF hastigt o lustigt en blå hasplåt efter halva sträckan när den var alufärgad från början.Säger inte att de inte åkte med en o samma maskin hela sträckan men har regplåtarna o hasplåten en trovärdig förklaring så är det ju uselt att de inte gick ut med det.Finns det ingen trovärdig förklaring så är det ju uselt redigerat.. :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad nickepicke80

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Can-Am
    • Visa profil
nickepicke80
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #76 skrivet: 14 januari 2014 kl. 04:40:22 »
Citat från: Krigar Kaj skrivet 13 januari 2014 kl. 12:21:04
Min Goes läckte olja efter 0 mil och sen fortsatte bara det att gå sönder.
Can Am:en, bytt ljusreglaget.

Tycker inte att Pelle idiotförklarar alla, CF ägarna vägrar inse att deras maskiner är sämre än märkes för det är dom.
Sen om det blir tjafs så är det aldrig CF ägarna som får bassning.
Jag har själv provat märket precis som väldigt många andra och bytt.

Tråkigt för dig där med Goesen.. Jag är inte helt efterbliven, det är väl klart som korvspad att det är skillnad på en maskin för 85k och en för 150k.. Tror mig inte äga någon dyr märkesmaskin heller men folk vill ju enbart få det att framstå som rena skräpet men jag tycker inte att fallet är så, åtminstonde inte för mig iaf! :)
Anmäl till moderator   Loggat
-Outlander 800 MAX XT-P -11
------------------
-CF 800. -såld-

Utloggad nickepicke80

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 77
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Can-Am
    • Visa profil
nickepicke80
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #77 skrivet: 14 januari 2014 kl. 04:41:20 »
Citat från: Pelle_jkpg skrivet 13 januari 2014 kl. 12:16:41
Har du några bilder/filmer på din brutala körning?

Nej jag har inte det men om det är det du vill ha för o tro mig så ska jag nog kunna lösa de :) , hur gammal var du nu igen? :)
Anmäl till moderator   Loggat
-Outlander 800 MAX XT-P -11
------------------
-CF 800. -såld-

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #78 skrivet: 14 januari 2014 kl. 06:36:49 »
Citat från: nickepicke80 skrivet 14 januari 2014 kl. 04:41:20
Nej jag har inte det men om det är det du vill ha för o tro mig så ska jag nog kunna lösa de :) , hur gammal var du nu igen? :)

Jag är 28.
Vad har det med saken att göra?
Jag ser gärna filmer på rejäl ATV körning?

Vill man kolla på söndagsturer på grusväg bara för man blir äldre?

Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #79 skrivet: 14 januari 2014 kl. 08:05:04 »
Det är ju långt ifrån alla som någonsin kör i lera, myrar eller sjöar med sin fyrhjuling, och många vill/kräver att maskinen är vägregistrerad.
CF har nischat in sig på denna del av marknaden, och deras maskin uppfyller kraven för tillräckligt många för att det skall gå sälja dem.
Med större försäljning kommer kvalitén alldeles säkert att bli bättre, och som jag skrivit tidigare så skulle det inte förvåna mig om de inom 5-10 år är helt i klass med de bästa på marknaden.
Men då är de säkert även dyrare än idag.

Jag skulle inte ha några som helst problem att stå bredvid och se på när andra körde i en myr.
Jag skulle nog dessutom försöka förklara det osympatiska i att köra sönder en myr.
Men det är ju jag det.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #80 skrivet: 14 januari 2014 kl. 08:35:17 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 14 januari 2014 kl. 08:05:04
Det är ju långt ifrån alla som någonsin kör i lera, myrar eller sjöar med sin fyrhjuling, och många vill/kräver att maskinen är vägregistrerad.
CF har nischat in sig på denna del av marknaden, och deras maskin uppfyller kraven för tillräckligt många för att det skall gå sälja dem.
Med större försäljning kommer kvalitén alldeles säkert att bli bättre, och som jag skrivit tidigare så skulle det inte förvåna mig om de inom 5-10 år är helt i klass med de bästa på marknaden.
Men då är de säkert även dyrare än idag.

Jag skulle inte ha några som helst problem att stå bredvid och se på när andra körde i en myr.
Jag skulle nog dessutom försöka förklara det osympatiska i att köra sönder en myr.
Men det är ju jag det.

Jag känner jag måste försvara mig lite här. 
Jag har inte sagt att någon måste köra hårt med sin CF. (Förutom bamselagun som påstår han kan åka bakhjul på högen med sin X8)
Men då jag aldrig sett en CF verkligen få slita så är jag kritisk till vad de klarar då min och polarnas inte klarade det.
Då krävs det i mitt fall att jag motbevisas för att tro på någon.
Och därför känns försäljarargument som "can-am känsla" väldigt tafatt.

Vi har kört både på myrar och i lera.
Det är på 4x4 klubbanor och militära övningsfält.

Tvekar inte en sekund på CF kommer bli något bra.
Precis som Skoda, vad var det för 15 år sedan?

Skillnaden är att försäljaren och ägaren till Skoda Jeti har aldrig sagt det är en Audi Q3
Men trots detta är bilindustrin lite annorlunda att jämföra med då samtliga biltillverkare har kvalitetskrav. Något som helt verkar saknas på många ATV-tillverkare.

Hur förklarar ni materialfel som i denna trådens förstainlägg?

Renkorvs 150 000:- UTV som insuget går av på? Problem att starta.
Är den 1 månad gammal?

Kanske inte CFs fel.

Men fortfarande en kvalitetsbrist oavsett måndagsex eller vad ni vill tro det beror på.

http://www.alibaba.com/product-gs/1568221243/600cc_ATV_cf_moto.html

Här ser ni vad er ÅF köper era maskiner för. (troligen ännu billigare vid storköp)
3950$ = 25900:- ungefär. (plus frakter+reg.avgifter + moms "om de inte fifflar")
Men då är detta priset fortfarande från en mellanhandel.
Så nån tjänar pengar där också.

Utpris i Sverige ca 67000:-
http://www.blocket.se/jonkoping/Atv_Cf_Moto_Terralander_600_EFI_50892205.htm?ca=17&w=1&last=1


Jag hade inte klankat ner på CF ett skit om priset varit i klass med kvaliten.
Men priset är betydligt närmre en ex. Yamaha än vad kvaliten är.
79900:- i detta fall.

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM550_I_BUTIK_VAGREG__45548679.htm?ca=17&w=3


Vad kostar egentligen era maskiner i stillestånd?
Resor till ÅF?
Värdeminskning?

Hur ofta är service? vad kostar dessa?
Yamaha har 150 timmar på sina Grizzly och kostar ca 2000-2500:-

Ni får gärna se detta som sandlådenivå eller kasta sand.
Hjälper jag en person att lyssna på min erfarenhet och fakta så har jag iaf hjälpt en person att bli en gladare ATV ägare.

Varför tror ni blocket kryllar av beg. kinesmaskiner som gått under 200 mil?
Är det för ägaren var nöjd med sitt köp?

Tack för respekten.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #81 skrivet: 14 januari 2014 kl. 08:45:00 »
Citat från: Pelle_jkpg skrivet 14 januari 2014 kl. 08:35:17
Jag känner jag måste försvara mig lite här. 
Jag har inte sagt att någon måste köra hårt med sin CF. (Förutom bamselagun som påstår han kan åka bakhjul på högen med sin X8)
Men då jag aldrig sett en CF verkligen få slita så är jag kritisk till vad de klarar då min och polarnas inte klarade det.
Då krävs det i mitt fall att jag motbevisas för att tro på någon.
Och därför känns försäljarargument som "can-am känsla" väldigt tafatt.

Vi har kört både på myrar och i lera.
Det är på 4x4 klubbanor och militära övningsfält.

Tvekar inte en sekund på CF kommer bli något bra.
Precis som Skoda, vad var det för 15 år sedan?

Skillnaden är att försäljaren och ägaren till Skoda Jeti har aldrig sagt det är en Audi Q3
Men trots detta är bilindustrin lite annorlunda att jämföra med då samtliga biltillverkare har kvalitetskrav. Något som helt verkar saknas på många ATV-tillverkare.

Hur förklarar ni materialfel som i denna trådens förstainlägg?

Renkorvs 150 000:- UTV som insuget går av på? Problem att starta.
Är den 1 månad gammal?

Kanske inte CFs fel.

Men fortfarande en kvalitetsbrist oavsett måndagsex eller vad ni vill tro det beror på.

http://www.alibaba.com/product-gs/1568221243/600cc_ATV_cf_moto.html

Här ser ni vad er ÅF köper era maskiner för. (troligen ännu billigare vid storköp)
3950$ = 25900:- ungefär. (plus frakter+reg.avgifter + moms "om de inte fifflar")
Men då är detta priset fortfarande från en mellanhandel.
Så nån tjänar pengar där också.

Utpris i Sverige ca 67000:-
http://www.blocket.se/jonkoping/Atv_Cf_Moto_Terralander_600_EFI_50892205.htm?ca=17&w=1&last=1


Jag hade inte klankat ner på CF ett skit om priset varit i klass med kvaliten.
Men priset är betydligt närmre en ex. Yamaha än vad kvaliten är.
79900:- i detta fall.

http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM550_I_BUTIK_VAGREG__45548679.htm?ca=17&w=3


Vad kostar egentligen era maskiner i stillestånd?
Resor till ÅF?
Värdeminskning?

Hur ofta är service? vad kostar dessa?
Yamaha har 150 timmar på sina Grizzly och kostar ca 2000-2500:-

Ni får gärna se detta som sandlådenivå eller kasta sand.
Hjälper jag en person att lyssna på min erfarenhet och fakta så har jag iaf hjälpt en person att bli en gladare ATV ägare.

Varför tror ni blocket kryllar av beg. kinesmaskiner som gått under 200 mil?
Är det för ägaren var nöjd med sitt köp?

Tack för respekten.

 ()p ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Wood-doo

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 132
  • Total likes: 0
  • Can-am outlander 1000
    • Visa profil
Wood-doo
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #82 skrivet: 14 januari 2014 kl. 09:54:07 »
Bra där!!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: Hjullager haveri x8
« Svar #83 skrivet: 14 januari 2014 kl. 11:07:40 »
Jag har ju själv haft en Linhai som inte dög åt mig, men grannen som köpte nästan samtidigt kör fortfarande efter 6 år med sin, mig veterligt helt utan några som helst problem.
När jag talar om den klena generatorn som gör det omöjligt att ploga lite längre tid utan att ladda batteriet, eller den höga utväxlingen på backen, eller alla reglage som fryser på vintern så tittar han oförstående på mig - han tycker att det fungerar bra.

Det ÄR skillnad på olika personers upplevelser av samma maskiner, och jag är helt säker på att det finns många nöjda X8-ägare som tycker att de fått en maskin med Can-Am-känsla för nästan halva priset.
De kanske har fel i sak, men huvudsaken är ju att de är nöjda?

Just nu är jag i alla fall inte vidare nöjd med min Can-Am, detta trots att den knappt upplevt körning utanför landsvägen.
Första felet när den var ny var ju batteriet som fick bytas, ortis i en cell som kom och gick, när spänningen sjänk så slutade servon fungera.
Efter mindre än ett år, återkallning för att åtgärda ett presumtivt livsfarligt fel på servon, man fick inte köra den till verkstan utan att koppla ur säkringen för servostyrningen.
Efter halva andra säsongen, batteribyte igen, nu sätte jag in ett biltemabatteri.
Senaste dryga året har den larmat för motorfel "limp home", och normalt skall den inte gå köra mer än typ 3 km/h med när det står "limp home" i dispalyen, men jag kör på sam vanligt.
Vid senaste service bad jag dem fixa felet som gjorde att den larmade för motorfel, och när jag hämtar maskinen visar det sig att det hade larmat för oljetryck, möjliga felorsaker: Dåligt tryck, defekt tryckgivare, eller att jag kört i för stor lutning vilket skulle gjort att den tillfälligt tappat trycket. Verkstan hade bara nollställt larmet.
Innan jag var hemma larmade den igen, och det gör den fortfarande.
Vid förra servicen åtgärdades ett oljeläckage, troligen bara en O-ring som fick bytas.
En trasig drivaxeldamask byttes.
Första vintern så snurrade ena bakre bandsatsen runt och slog sönder bakskärmen, orsaken vara att bandsatsen levererats med för korta bultar, muttrarna gick helt enkelt inte ned tillräckligt lång på bulten utan att överspännas vid monteringen, när det blev kallt ute så sträcktes bulten för antirotationsstaget av.
Nu är maskinen typ 4 år och det är dags för det 4:e batteriet, Biltemabatteriet har hållit längst av alla hittills.
Knappsatsen på vänster sida är riktigt dåligt konstruerad vad gäller vintertålighet, de som designat den kan aldrig ha haft i åtanke att maskinen skall kunna användas vintertid.
Detsamma gäller tändningslåset.
Motorn går så varm att plasten smälter, och sommartid kan man inte krypköra utan att ha högstövlar och långbyxor utan att man bränner sig på vänster ben.

Om man analyserar varje fel var för sig är det inga märkvärdiga fel, motormässigt har den gått bra, nåväl.
Men sammantaget så skulle alla dessa småsaker, om det gällt en CF, ha varit något som lyfts fram som "typiskt Kinaprylar".

Alla maskiner har sina för och nackdelar, Can-Am:s är främst fjädring och prestanda.
CF:s är främst en bra design och ett "lågt" pris.
Yamaha är outslitliga, samma gäller "alla japsare", men kanske främst Honda, som dessutom tack vare sin stela bakaxel är en bra timmerdragare.

De ännu billigare Kineserna är bra för de som vill prova på ATV-livet, och om det är något för dem, men de inte är nöjda med maskinen kan de alltid byta upp sig, visst, det kan bli dyrt, men inte dyrare än att köpa en märkesmaskin för dyra pengar, bara för att inse att man inte var särskilt intresserad.

Värt att notera är också att många av de billiga maskinerna också uppgraderas från år till år, och kanske t.o.m mellan olika leveranser, i vart fall om generalagenterna har någorlunda bra kontakt med tillverkarna, så att recensera en CF eller en Linhai om det var typ 3 eller 5 år sedan man själv fick sina egna dåliga erfarenheter behöver inte betyda speciellt mycket när det gäller de maskiner som säljs idag.

Visst pekar prisjämförselsen mellan Yamahan och X8 kanske kvalitetsmässigt på att man borde välja Yamahan, men X8:an är ju sååå mycket häftigare, och för många är ju utseende och imponatoreffekten på grannar/polare minst lika viktig som kvalite...  ;)
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 6 [7] 8 ... 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Hjullager haveri x8
 


Online just nu.

602 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 639. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info