Men vuxna lyssnar mera på vuxna, så är det bara
Skulle tippa att dom hade en hel lastbil med extrahjulingar som följe bil. Tror det där testet är ganska partiskt
Ingen fara jag slutade lyssna på TB första gången jag träffade honom.Vissa går bara inte ihop.Sen om det beror på avundsjuka eller kemi lämnar jag till de vetande.
Känns som att detta har spårat ur lite från ursprungsämnet? Hur som, detta var väl iallafall ett hyfsat test? http://www.theultimatejourney.seMvh Henke
Min Goes läckte olja efter 0 mil och sen fortsatte bara det att gå sönder.Can Am:en, bytt ljusreglaget.Tycker inte att Pelle idiotförklarar alla, CF ägarna vägrar inse att deras maskiner är sämre än märkes för det är dom.Sen om det blir tjafs så är det aldrig CF ägarna som får bassning.Jag har själv provat märket precis som väldigt många andra och bytt.
Har du några bilder/filmer på din brutala körning?
Nej jag har inte det men om det är det du vill ha för o tro mig så ska jag nog kunna lösa de , hur gammal var du nu igen?
Det är ju långt ifrån alla som någonsin kör i lera, myrar eller sjöar med sin fyrhjuling, och många vill/kräver att maskinen är vägregistrerad.CF har nischat in sig på denna del av marknaden, och deras maskin uppfyller kraven för tillräckligt många för att det skall gå sälja dem.Med större försäljning kommer kvalitén alldeles säkert att bli bättre, och som jag skrivit tidigare så skulle det inte förvåna mig om de inom 5-10 år är helt i klass med de bästa på marknaden.Men då är de säkert även dyrare än idag.Jag skulle inte ha några som helst problem att stå bredvid och se på när andra körde i en myr.Jag skulle nog dessutom försöka förklara det osympatiska i att köra sönder en myr.Men det är ju jag det.
Jag känner jag måste försvara mig lite här. Jag har inte sagt att någon måste köra hårt med sin CF. (Förutom bamselagun som påstår han kan åka bakhjul på högen med sin X8)Men då jag aldrig sett en CF verkligen få slita så är jag kritisk till vad de klarar då min och polarnas inte klarade det.Då krävs det i mitt fall att jag motbevisas för att tro på någon. Och därför känns försäljarargument som "can-am känsla" väldigt tafatt.Vi har kört både på myrar och i lera. Det är på 4x4 klubbanor och militära övningsfält. Tvekar inte en sekund på CF kommer bli något bra. Precis som Skoda, vad var det för 15 år sedan?Skillnaden är att försäljaren och ägaren till Skoda Jeti har aldrig sagt det är en Audi Q3Men trots detta är bilindustrin lite annorlunda att jämföra med då samtliga biltillverkare har kvalitetskrav. Något som helt verkar saknas på många ATV-tillverkare. Hur förklarar ni materialfel som i denna trådens förstainlägg?Renkorvs 150 000:- UTV som insuget går av på? Problem att starta. Är den 1 månad gammal? Kanske inte CFs fel. Men fortfarande en kvalitetsbrist oavsett måndagsex eller vad ni vill tro det beror på. http://www.alibaba.com/product-gs/1568221243/600cc_ATV_cf_moto.htmlHär ser ni vad er ÅF köper era maskiner för. (troligen ännu billigare vid storköp)3950$ = 25900:- ungefär. (plus frakter+reg.avgifter + moms "om de inte fifflar")Men då är detta priset fortfarande från en mellanhandel. Så nån tjänar pengar där också. Utpris i Sverige ca 67000:- http://www.blocket.se/jonkoping/Atv_Cf_Moto_Terralander_600_EFI_50892205.htm?ca=17&w=1&last=1Jag hade inte klankat ner på CF ett skit om priset varit i klass med kvaliten. Men priset är betydligt närmre en ex. Yamaha än vad kvaliten är.79900:- i detta fall. http://www.blocket.se/stockholm/Yamaha_GRIZZLY_YFM550_I_BUTIK_VAGREG__45548679.htm?ca=17&w=3Vad kostar egentligen era maskiner i stillestånd?Resor till ÅF? Värdeminskning? Hur ofta är service? vad kostar dessa? Yamaha har 150 timmar på sina Grizzly och kostar ca 2000-2500:- Ni får gärna se detta som sandlådenivå eller kasta sand.Hjälper jag en person att lyssna på min erfarenhet och fakta så har jag iaf hjälpt en person att bli en gladare ATV ägare.Varför tror ni blocket kryllar av beg. kinesmaskiner som gått under 200 mil?Är det för ägaren var nöjd med sitt köp?Tack för respekten.