Jag kan säga att jag är riktigt nöjd med min X8. Så som den har blivit misshandlad och dränkt och det enda jag råkat ut för är en krökt länkarm, kanske inte så konstigt när jag drog på uppför en brant och landade sedan på en sten med länkarmen.Har flertalet vänner som gått ifrån det mest omtalade märket på detta forumet pga de tröttnade på alla fel som uppstod konstant.. Så att CF skulle vara någon skit, det köper jag inte för fem öre! Kan mycket väl vara så att det finns en del måndags ex men det gäller ju alla märken
Min förra Can-Am 650 läckte kylarvätska efter typ 20 mil.Vet inte om det berodde på dålig montering eller komponentfel, men hela motorn fick i alla fall rivas.(Läckage vid vevaxeltätning)Inte alltid dyraste maskinerna håller måttet heller.Jag ser inte heller vitsen med att du Pelle skall idiotförklara alla som köper CF, det är helt enkelt inte relevant, sandlådenivå skulle jag nästan vilja kalla det.
men orka då. fan väx upp nån gång
Man är ju inte prylbög för intet Nu kör jag inte båda maskinerna på samma sätt, men jag skulle säga så här. Mera pulver och råare i Polarisen, finge jag välja så är det Polaris alla dagar i veckan om jag bara ser till "lek"Polarisen känns smidigare och "enklare" i skog och lerhål, lättare att köra och roligare. Men hittils så har X8:an klarat precis samma spår/lerhål jag åkt i, men som sagt klenare. Att köra crossbana och hoppa å greja med CFen går väl, men känslan är lite som att ta ut BMWs 1200 tourer, visst det går men den är inte till för det.Kvalitetsmässigt så har endast lite småsaker gått sönder på Polarisen, X8 har än så länge klarat sig, peppar peppar. Vissa saker på X8 känns lite B, som skruvar, plast, kablage och fästen Passformen är som ...nja.Å andra sidan så kostar Polarisen mera än dubbelt så mycket, och frågan är om det är dubbelt så mycket kvalitet och nöje för de pengarna. Nu mäter jag kanske inte exakt så, utan mera vad jag skall ha grejorna till... Som sagt helt olika maskiner. Som att jämföra äpplen och päron.För de som ligger runt +45 och börjar bli lite gubbsjuka och aldrig haft en ATV så är x8 ett ypperligt val, givetvis beroende på vad man skall ha den till. Men att åka lite skogsstig och grusväg samt att köra lite grejor på gården med så tycker jag att det duger bra, och en maskin håller aldrig bättre än vad man ser efter den.
Var det inte en Polaris 800 du jämförde med? Då är det ju samma pris. Eller trollar du bara...
Har läst på Cf delen ett antal gånger nu att många kör hårt och brutalt med sina Cf och är jätte nöjda efter hela 20mil. Är det någon som har film på det ? Det är ju ändå sveriges mest sålda hjuling så någon borde ju ha filmat sin brutal körning