Om allt hade funkat som det borde så skulle alla ÅF vara "riktiga" ÅF. Som det sagts tidigare så finns det alldeles för många dinli ÅF. Många vet inte vad de sysslar med, de har inte en susning om hur de ska lösa problem (varken med kunden eller med hojjen) när kunden trillar in å är förbannad. Förmodligen skulle det gå mycket snabbare att få hem delar till färre ÅF och de skulle veta direkt vad som är problemet. De vet hur man gör för att konfrontera importörer å trycka på lite xtra. Det gör inte "kalles gummi" i sveg. Det händer inte ett smack när han ringer och stammar fram nåt. Importören har högre prio på andra ställen. Å de finns många "Kalles gummi" i det här fallet.Hojjarna skulle bli lagade och uppdaterade snabbt. Problemen skulle försvinna lika fort som dom kom. Det var det vettigaste jag har läst på länge, helt rätt låt oss sluta tjaffsa om vad som e skit o inte skit Självklart kan man åka ltz-400 om man är nästan 2 meter. Särskillt om man är sugen på att åka på bana också. Men är man 2 meter lång och inte vill åka på crossbanan alls, så kan du väl inte mena att det är det första och bästa alternativet för ett tips?JAG anser också att yama, zoka mfl, ligger steget före dinli på det mesta. Men den är jävligt billig och det är framförallt hur VISSA bemöter människor som har problem med sin dinli och de som funderar på att köpa en som irriterar mig. De blir sågade och idiot förklarade direkt. Ofta blir svaret från VISSA," haha köpa en dinli!? Kör ner den i ån så slipper du skiten!"... Givetvis så får man ju tycka vad man vill om en maskin. Men som sagt. Hoppas forumet kommer tillbaka till "vi med quad" känslan som fanns för ca 1 år sedan...
Kan inte låta bli att lägga mig i.... 99% av oss har köpt sin hoj på avbetalning 7000:- mer eller mindre märks knappast...men kvalitetskillnaden är enorm, samt att det finns eftermarknadsprylar till förbannelse. Tänk den dagen en Dinli får ett riktigt motorras... då står ni där utan reservdelar i flera månader.... till en suzuki får du hem allt du behöver från usa på en vecka...oftast till halva priset..Mitt råd....var inte dumsnål...det blir dyrare i längden...Peace quaders
Ja sveene e jävligt glad på sin ÅF. Garantier vad e de?Klarar inte av att lämna garantier på jobbet dem gjort. Är det så att vi har odugliga ÅF i sverige som förösker tälja guld så länge det går?
Om allt hade funkat som det borde så skulle alla ÅF vara "riktiga" ÅF. Som det sagts tidigare så finns det alldeles för många DINLI ÅF. Många vet inte vad de sysslar med, de har inte en susning om hur de ska lösa problem (varken med kunden eller med hojjen) när kunden trillar in å är förbannad. Förmodligen skulle det gå mycket snabbare att få hem delar till färre ÅF och de skulle veta direkt vad som är problemet. De vet hur man gör för att konfrontera importörer å trycka på lite xtra. Det gör inte "kalles gummi" i sveg. Det händer inte ett smack när han ringer och stammar fram nåt. Importören har högre prio på andra ställen. Å de finns många "Kalles gummi" i det här fallet.Hojjarna skulle bli lagade och uppdaterade snabbt. Problemen skulle försvinna lika fort som dom kom.