Detta med Dinli är ju facinerande läsning. Jag står inför att köpa min första quad och har lagt ett antal timmar på nätet för att hitta vad som kan vara en lämplig hoj för mig. Det som är obegripligt är att här på forumet är Dinli totalt sågat medans på flera andra forum rekomenderar man Dinli.Kolla på http://www.atv.skoter.se där finnes en mer nyanserad och sansad diskussion kring Dinli. Det som är tjatigt är alla som föreslår quadar för 100´-120´som alternativ när man frågar efter råd kring Dinli som kostar under 70 lock NY.Lycka till
Det kan ju givetvis vara så. Funderingarna kvarstår ändå. Du vet väl hur det är när habegäret sliter i kroppen, eller För mig som inget kan om quad ser det väldigt bra ut på pappret med en Dinli, mullig motor i en läcker kaross NY för 69 000 kr. när man är sugen tenderar man dässutom att slå dövörat till för kritik och fastna för det positivaJag vill nog inte lägga mycket mer än vad en Dinli kostar ny. Såg iofs. en predator till salu för 75 000 den kunde kanske vara något.Jag tar tacksamt emot råd. Jag är 193 cm lång och väger 120kg så jag behöver en maskin där jag sitter bra. Vill ha bra skjuv i grejorna, har kört en del hoj i mina yngre dar (nu 40)Budget ABSOLUT max 75 lock, och nej jag skall inte vänta ett tag för att slanta upp +100`Jag kommer nog inte att hittas på crossbanan dock på grusvägar. Pendla till jobbet samt lite utflykter med frugan blir det nog mest.
OK, tack för synpunkter. Så du menar att en vägreggad och fräsch 660 går att hitta inom min budget?Vad är de vesäntliga skillnaderna på en 660 och en 700?Jag har fått intrycket att 660 är en något mer "Extrem" maskin som inte är så lämplig som pendlarhoj/längre vägsträckor,Jag inser att jag mog måste behärska suget och lyssna på er som är erfarna Quad förare.Vad gäller Predatorn är den Reggad som MC (Kollade med Vägverket) dock finns den 130 mil hemmifrån