Antar du har en rätt stor vinsch. Och då snackar vi 200A vid tyngre last.Och och du har en tunn kabel till t.ex. extraljus brinner denna av långt innan 60A säkringen går.
Det sitter separata säkringar på extraljus och sätesvärme. Jag har inte så jävla stor koll på det här med ström som du säkert förstår vid det här laget, men jag valde säkring efter Ampere på batteriet, 70 Ampere på batteriet och 60 Ampere på säkringen. Menar du att jag skulle haft en säkring på typ 200 Ampere?
Amperen på batteriet har inget med saken att göra "typ" ett bilbatteri kan leverera ca 6-700A Den märkta AH är bara hur många A den kan leverera i en timme. Jag tycker antingen du ska säkra det riktigt högt. Kanske 150A eller inte alls. Och bara säkra av övriga enheter utöver vinsch.
Låter klokt Du hade blivit rätt förbannad när du suttit fast och vinschen varit värdelös.
Hade ju gått att bygla i värsta fall Men frågan är vad som hänt med maskinen när den klipper all kräm. Stannar bränslepump mm?
En säkring ska ju som regel även skydda kablarna från kabelbrand vid kortslutning. Är alla winchar oavsäkrade, även de som fabriksmonterats?
Jag har aldrig sett nån.Samma sak med bilar som har batteriet bak. Är väl ingen säkring på matarkabel?(Jag kan ha fel)
Oj... en XJ:a?