Jag skulle vilja se den "standardbil" som har 2500 rpm på mätaren i 120 kmh Ej heller 5000 rpm i 210 blås....Normalfallet är 3000 rpm till 4000 rpm i 120 kmh... lite OT kanske men iaf Hur som helst, en Linhai med orginal varvstopp ligger inte på 7500 rpm, den ligger under.Kör man på fullt konstant så skulle inte jag vilja ha OK-olja till lågpris, det håller jag med om, men att ha i svindyr olja som e borta på en vecka e ganska dyrt o motorn skadas inte av en finare halvsyntet från shell.Kör man sen bara på låga varv, som det kanske va tänkt med linhaien, så finns det ingen anledning till svindyr olja...Men ok, kör MC-olja då
Får jag fråga hur gammal du är?Själv tog jag körkort -92 o har haft otaliga bilar. Som nyast -94.Min rekord från -82 varvar ungefär som din, dock ruskigt slö.Övriga bilar, som tex min mitsubishi -94 varvar ca 1000 rpm mer än din.5000 rpm = 170 ungefär, sen går den inte fortare.En skoda från 02 jag körde med 5 växlar nyligen= 120 km/h på 4000 rpm.Jag kan räkna upp massa bilar som varvar mycket som jag ägt.Vad för bil mätte du på??Vet inte varför du ger dig på mig nu o säger att jag har fel ang bilar?