Om jag plogar med min polaris och kör fast i en snödriva, kan det vara "hårt" att lägga i backen. "jucka" lite på maskinen så går det lättare att välja växelläge, då den "ligger spänd i drift" Upplevde exakt det samma när jag körde fast med en yamaha under provkörning nu i höst. Inget ovanlig alls.
Min Scrambler är trögväxlad som fan.Ibland hopplöst att hitta Neutral läget.Jag är van Kawasaki 750 som man växlar med ett finger.Min Scrambler verkar bli sämre å sämre, nu vid 60timmar har det t.o.m hänt att jag fått stängaav motorn för att få ur lågen och kunna lägga i backen.Ska det vara så med Polaris ?
Ring din ÅF och fråga. Nu har du bränt av x antal mer timmar än mig denna sommar men jag har _aldrig_ haft problem med att det går tungt på en grovyxad 800
Ja det är hårt att växla en Polaris ibland. Det är samma på min scrambler, fast det har aldrig gått så långt att jag behövt slå igen maskinen. Undrar om inte själva växelspaken är lite kortare på just scrambler, så utväxlingen blir annorlunda, och där med lite trögare. Bara en gissning!Tänker just på "speedshift" Som man monterade i gamla Amazoner förr i världen. Blev ju tröga som as, just pga utväxlingen. ( kortare spak )
Det brukar hjälpa att gunga lite fram och tillbaka när man ska skifta.