ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 16 [17] 18 ... 30  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650  (läst 77966 gånger)

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #192 skrivet: 12 november 2013 kl. 19:44:09 »
Får du igång den igen så låt den stå länge på tomgång och försök inte gasa alls så att den blir varm och du kan få ut eventuell fukt här och där.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #193 skrivet: 12 november 2013 kl. 20:22:29 »
Citat från: vespa skrivet 12 november 2013 kl. 19:44:09
Får du igång den igen så låt den stå länge på tomgång och försök inte gasa alls så att den blir varm och du kan få ut eventuell fukt här och där.

Yes, jag kom ihåg att du sa det. Gjorde så nu och då blev det andra bullar.

1. Inledningsvis var motorgången svår att hålla vid liv, krävdes att choken stod på 3/4 full
2. Efter 30 sek så tar jag ned choke till 0
3. Låter den sedan gå på tomgång i 10 minuter
4. Testar sedan försiktigt gaspådrag och det lirar
5. Maxar gaspådraget snabbt ett par, tre ggr och det lirar
6. Stänger av hojen med stopknappen och låter den stå av i någon minut
7. Testar sedan startknappen UTAN choke och det lirar

Blev så in i h-vete sugen på att sticka ut och köra (har aldrig åkt fyrhjuling!!) men kom på att hojen är i atomer...
Lägger upp två klipp här nedan: klipp 1 täcker väl upp punkt 4-6 i ovan lista, klipp 2 punkt 7.

Vågar jag montera ihop hojen och sticka iväg imorrn, eller är jag för het på det - något jag borde göra/kolla innan?


Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #194 skrivet: 12 november 2013 kl. 21:21:30 »
Bra  ()p

Försök få lite längre sammanhållande gång innan du ger dig iväg och kör för långt.
Du kan ha glappet kvar och fyrhjulingar är jättejobbiga att putta.

Se nu till att ta det lugnt i början och vänj dig vid de lite annorlunda vägegenskaperna som en fyrhjuling har och du har givetvis hjälm eller ?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tedde

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 166
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
    • Visa profil
Tedde
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #195 skrivet: 12 november 2013 kl. 21:31:58 »
Riktigt härligt å se hur bra de kan funka och få hjälp på ett forum, man blir ju glad av att bara läsa tråden  :)
Försök slanga/tappa ur bensinen som är i och tanka i lite nytt och ta dig en liten kortare provtur tycker jag.
Och kom ihåg att kolla motoroljan så de är rätt nivå och den inte är grå av kondens och vatten om den stått ute. :)
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 1000 xt-p -14
Sålda:
Can-Am Outlander 800 xxc -11
Goes 520 -12
Arctic-cat DVX 400 -04
Suzuki LTZ 400 -04

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #196 skrivet: 12 november 2013 kl. 21:40:00 »
Citat från: Tedde skrivet 12 november 2013 kl. 21:31:58
Riktigt härligt å se hur bra de kan funka och få hjälp på ett forum, man blir ju glad av att bara läsa tråden  :)
Försök slanga/tappa ur bensinen som är i och tanka i lite nytt och ta dig en liten kortare provtur tycker jag.
Och kom ihåg att kolla motoroljan så de är rätt nivå och den inte är grå av kondens och vatten om den stått ute. :)

Ja, så jäkla nöjd med den hjälp jag fått här - ingen nämnd ingen glömd brukar man säga men PV544, Hell-man & Vespa har varit rikigt tunga, Lowest med sin Brute kompetens ... säkert fler men då tidigare i tråden

På tal om oljenivån, mätstickan visar att det är för mycket olja i hojen. Mätte när motorn var kall för ett par dagar sedan.
Är detta allvarligt eller mindre allvarligt? Hur åtgärdar man om allvarligt?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #197 skrivet: 12 november 2013 kl. 21:44:51 »
Jag kollar alltid oljan när motorn är varm.
Nu när jag tänker efter så har jag faktiskt inte en aning om det är rätt utan bara något jag gjort under alla år på väldigt många fordon och jag har aldrig haft ett motor-ras så jag fortsätter nog så  ;)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #198 skrivet: 12 november 2013 kl. 21:58:25 »
Det beror hur för mycket olja det är i motorn.
Kanske läge att byta olja å filter i motorn nu när den går
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #199 skrivet: 12 november 2013 kl. 22:34:52 »
Citat från: Lowest skrivet 12 november 2013 kl. 21:58:25
Det beror hur för mycket olja det är i motorn.
Kanske läge att byta olja å filter i motorn nu när den går

Men guess what Lowest - den går inte längre...

Går till hojen någon timme efter sista videoinlägget. Drar på tändningen, det gula bakgrundsljuset tänds på instrumentpanelen - skönt tänker jag och trycker på startknappen. Pang så släcks det gula ljuset, startmotorn går inte igång - inte ett ljud.

Jag skrev om det gula ljuset tidigare i tråden, detta verkar vara på samma kabelgren som någon koppling till startmotorn. Alltså gult ljus = startmotor går igång, inget gult ljus = startmotor går inte igång.

Funderar nu även på startknappen på styret. När jag tryckte på den nu enligt ovan så släcktes det gula ljuset på instrumentationen. Detta måste betyda att startknappen funkar efter som den uppenbarligen "dödade" mitt gula ljus.

Övrigt:
- Jag får ut 12,5 volt på batteriet, inte här problemet ligger nu
- Jag sprayade 5-56 på samma ställen som första gången men ingen success (fattar inte??)
- Kollat alla säkringar under sadeln

Om det finns någon som 1. Kan läsa elschema 2. Finner det inom sig att hjälpa mig en bit på vägen så finns det servicemanual till min hoj här, betydligt lättare än att jag ska gissa vad ni vill se > ta en skärmbild > ladda upp hit: http://www.speedzonedirect.com/page/kawasaki-brute-force-650-4x4-service-manuals

Det rör sig alltså om en Brute force 650 2007
« Senast ändrad: 12 november 2013 kl. 22:41:56 av tobiaspett »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #200 skrivet: 12 november 2013 kl. 22:46:02 »
Detta verkar vara jordfel någonstans.

Har du tagit bort kabelskorna på batteriet och gjort rent både polerna på batteriet och kabelskorna ordentligt så att det är ren metall mot varandra. Följ även minuskabeln ifrån batteriet som i andra änden är fastskruvad i ram eller motor och gör även rent kabelsko och fästpunkt där.

Spruta i 5-56 där du kommer åt i kontakter och tändningslås och försök vrida/dra ur/trycka i/trycka på knappar eller vad som nu kan motionera/få bort oxid.

Tror denna fyrhjuling stått ute jämt utan skydd.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tobiaspett

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 175
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
tobiaspett
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #201 skrivet: 12 november 2013 kl. 22:53:00 »
Citat från: vespa skrivet 12 november 2013 kl. 22:46:02
Detta verkar vara jordfel någonstans.

Har du tagit bort kabelskorna på batteriet och gjort rent både polerna på batteriet och kabelskorna ordentligt så att det är ren metall mot varandra. Följ även minuskabeln ifrån batteriet som i andra änden är fastskruvad i ram eller motor och gör även rent kabelsko och fästpunkt där.

Spruta i 5-56 där du kommer åt i kontakter och tändningslås och försök vrida/dra ur/trycka i/trycka på knappar eller vad som nu kan motionera/få bort oxid.

Tror denna fyrhjuling stått ute jämt utan skydd.

Har gjort det du skriver Vespa och ja, jag är rätt säker på att den stått ute. Har haft igång en kraftigt avfuktare i garaget sedan jag fick hojen (5 dgr sen). Blir en tjusig elräkning denna månad.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad vespa

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1317
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Sym Quadlander
    • Visa profil
vespa
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #202 skrivet: 12 november 2013 kl. 23:01:03 »
Tändningslås brukar vara riktigt skräp och kan ge jättekonstiga fel.

Om du följer kabeln som går ut ifrån baksidan av tändningslåset så brukar det vara en kontakt efter en bit. Denna brukar gå att ta isär. Du har nog bara två kablar i och med att ditt lås bara är on/off.
Ta isär kontakten och bygla med en liten sladdstump i den delen som inte går till tändningslåset. Det ger samma effekt som om du vrider på nyckeln.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad oliwer_98

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2077
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Yamaha slider 2013 Cf moto x7 lång
    • Visa profil
oliwer_98
SV: Projekttråd - restaurera KVF650
« Svar #203 skrivet: 12 november 2013 kl. 23:07:28 »
Så gjord jag på min förra fyrhjuling när det var glapp i tändningslåset.... bara testa sig fram på dem kontakterna till tändningslåset :) kan ge mig tusan på att det är 4 kontakter som går in i tändningslåset ;)
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 16 [17] 18 ... 30  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Projekttråd - restaurera KVF650
 


Online just nu.

612 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 679. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info