Har tyvärr ingen hjuling än (men snart) men jag har sett att det är många som jämför priser mot så kallade märkesmaskiner. Jag beställde min CF p.g.a. att den var så mycket billigare än att köpa en Polaris av liknande modell, Can Am vill jag inte ha då jag anser att servicen hos närmsta ÅF är lite för dålig för min smak och sen är jag lite smått skeptisk till hur Ski Doo fungerat garantimässigt och hur dom gärna inte erkänner att dom har de problem dom har. Polaris har jag blivit bra behandlad av, garantiärenden fungerar bra och dom vågar erkänna sina brister och kan kompensera kunden på ett bra sätt. Visst skulle jag hellre vilja ha en Polaris men då det skiljer 60k mellan en Polaris och en CF så är jag väldigt skeptisk till att det är värt det. Jag kan reparera rätt mycket för 60k. Sen att folk klagar på att delar lossnar, diffklump m.m. Hur svårt är det att kolla sånt och känna efter lite då och då? Jag har kört skoter i flera år och där finns det bara så kallade märkesmaskiner, ska vara Lynx då som inte kan räknas till en märkesmaskin då det är ett litet skitföretag i Finland. Bland snöskotrar så är det haverier hela tiden, saker lossnar, motorer skär, variatorremmar slits ut efter 20mil m.m. m.m.Så det här skitsnacket om att märkesmaskiner är så mycket bättre sväljer jag inte riktigt, inte efter att ha köpt flera nya märkesmaskiner, dock snöskotrar.Förlåt för OT och kanske lite väl mycket text men..
60 tusen mellan vilken polaris och vilken cf?Sportsman 800 efi v. Cf 800 efi skilje. Väl ett par tusenlappar på vägreggad...?Snöskotrar är såpass inavlat att man klankar mellan olika märken, inte kvalitet.Sen finns det väl inga snöskotrar från Kina som säljs att jämföra med.Jag känner en gubbe med en rwd lifan 150cc. Haft den i tio år och är nöjd. Han åker på stigar och plockar svamp.
Mellan en Z-Force 800 och en RZR 800.Klart det klankas mellan olika märken men jag pratar nu inte om påståenden utan mer om faktiska fel som diverse märken inte erkänner eller erkänt att dom har men som kanske kan lösas med t.ex. eftermarknadsgrejer.
ta polaris 570 mot kinesen så får du se att priserna blir närmare varandra. de lär prestera likvärdigt!