Vet inte hur det är på Goes men på min Yamaha sitter det inget bränsle filter. då man får tänka på att inte tanka med för smutsiga dunkar.
Sitter i bränslepumpen.
Tja, har en Goes 50S som har rullat bra hela sommaren på drygt 300 mil. Igår när jag tankade 98 som jag alltid gjort så la den av efter 30 sek - 1 min. Fick ta hem den på släp eftersom den vägrade starta med varken el eller kick start. Det regnade mycket igår, om det kanske har något med saken att göra? Provade att starta den idag (när den var torr) och körde 20 meter då den sedan la av. Vad kan detta bero på?
Vart är det rostigt, utanpå eller den delen som sitter inne i toppen? Provat byta bensin? Du kan ju ha fått vatten i bensinen, förgasaren. Kan ju även ha kommit skräp i förgasaren som gör att den inte fylls på med bensin som den ska. Byt stift och töm tanken och ha i ny bensin. Lägger den av igen så testa om den vill starta på startgas, gör den det så får du nog ta isär förgasaren och kolla. Kan även vara värt att kolla luftfiltret så det ser bra ut. När den lägger av, varvar den upp strax innan eller låter den som den kvävs eller bara dör? Varvar den upp så är det nog bensinen som tar slut.