Första servicen kostade 2 580 kronor.
Var in till en Can-Am handlare för ett tag sen och där inne stod det en Outlander som var inne för servobyte för 3e gången, den klarade tydligen inte påfrästningarna när man körde med bandsats. Kom då att tänka på att man kanske kunde köra med en elservo från en bil då originalservon (på iaf. vissa märken) verkar lite underdimensionerad, ingen som provat det?
Har för mig att det har diskuterats här nånstans förut, elservot till opel corsa är tydligen populärt att använda till andra bilar, finns en firma som har en "elservo-controller" som man ställa servoverkan med när man har monterat den i en annan bil.http://www.janssonracing.com/Tjanster.htmlServot är rätt likt dom som säljs för eftermontering till atv´s, men tydligen drar den rätt mycke ström, så det blir nog problem med laddningen när man kör med låg varvtal typ i skogen då den behövs som bäst...
Åh fan, jag har faktiskt en servo och controller liggandes som jag tänkte försöka montera på en Z-Force 800. Men det kanske är meningslöst om den inte hinner med att ladda. :/
Min 100 milaservice gick på 3475:-Tyckte att det var lite dyrt då min tidigare X5 brukade ligga på cirka 1500, men ÅF sa att det blir så dyrt då det är en större och mer komplex motor...Vad har andra gett för 100-milaservicen månne?
Vore kul att se en spec på vad de gjorde på din. Har inte min i huvudet men de fakturerade 2 timmar a 650 kr. Det var olja, stift, luftfilter mm.