Kört 6 km med min Cf Moto 500. Vill köra lite trädgårdsavfall och fixa på tomten, måste den vara inkörd för det? Det är inte tunga grejer egentligen men släpet ska på. Samma fråga med plogningen som jag i och för sig hoppas dröjer - när kan jag ploga med den tidigast?
Alla mina nya maskiner har jag startat, låtit gå på tomtgång i 1-2 minuter, börja köra lugnt i ungefär ytterligare 2 minuter så den får bli varm. Sen är det fullt ös som gäller. Haft riktigt bra resultat i kompression mm flera år senare...Det här med att det ska köras jätteförsiktigt jättelänge är bara gammalt jidder
Kolla att fläkten startar när den börjar bli varm, flera maskiner bla min, hade glapp i kontakten till elfläkten vilket gör att den kokar om man inte är uppmärksam , blir ju bara krypkörning och inte sÃ¥ mycket luftkylning när man plogar och kör pÃ¥ tomten.1:a service är numera efter 25 mil, sÃ¥ snart dags!Se till att skaffa en riktig anordning till dragkroken för det som sitter där duger inte helt enkelt.(Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)