Tar du fram ett helbilsgodkännande kan du regga den som du vill.Annars är det bara glömma.
Vad är fördelen med en radfyra mot tex parallelltwinen som finns i TDM900?Visst är ljudet vassare på 600:an och visst är det massa pållar mer... men hur blir körbarheten i en "terräng-quad" med en sådan...?Effekten ligger ju liksom rätt högt och koncentrerat.TDM900 har ju "bara" 85 eller 90 häst, men med ett bredare register.Vad har radfyran?Typ 120-130 häst...?Annars kanske en KTM-rova skulle gå att gömma där?Alltså en LC4:a som i original har 65-70 häst... stånka. När jag hade dessa tankar och planer... turbo hade ju redan testats... så slutade det med maskinbyte istället för mod.
R1 motor i raptorn ser ju riktigt kul ut
Är det inte bättre du tar en cross raptor 700 bygger om o sätter på din nummerplåt bara?Lär ju aldrig bli lagligt iaf?Och även om du får de lagligt lär du ju inte köra lagligt?
Encylindrigt har sina klara nackdelar vid trim, så visst är motorbyte ett alternativ.Undrade dock bara varför just den lilla radfyran.Gå upp till litersrovan så blir du rädd redan på ettan.I ett Raptorchassie kan man bli rädd även om det är under hundra häst... Du har liksom en hel del grunder emot dig i den maskinen, som ju är en terrängmaskin.Först behövs nog en svingförlängning till om det skall gå att gasa på asfalt...Det mest ekonomiska i sammanhanget är dock att fixa A-kort.