ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2]  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad  (läst 7609 gånger)

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #12 skrivet: 23 september 2013 kl. 20:47:54 »
Men det är ju en mc
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #13 skrivet: 23 september 2013 kl. 20:50:31 »
Citat från: Fenrisulven skrivet 23 september 2013 kl. 20:44:40
Tar du fram ett helbilsgodkännande kan du regga den som du vill.

Annars är det bara glömma.

Hur menar du? Det finns väl redan ett helbilsgodkännande på den, jag vill ju kringgå detta

Edit: Det heter helfordonsgodkänd och min har detta, man kan se i regbeviset

Typgodkännandenummer: e11*2002/24*0384*01
Typgodkännandedatum: 2009-11-02

Och skall man hård dra det så får man inte ens byta drev etc etc
« Senast ändrad: 23 september 2013 kl. 20:59:16 av cARLBOM »
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #14 skrivet: 23 september 2013 kl. 21:30:09 »
Vad är fördelen med en radfyra mot tex parallelltwinen som finns i TDM900?
Visst är ljudet vassare på 600:an och visst är det massa pållar mer... men hur blir körbarheten i en "terräng-quad" med en sådan...?
Effekten ligger ju liksom rätt högt och koncentrerat.
TDM900 har ju "bara" 85 eller 90 häst, men med ett bredare register.

Vad har radfyran?
Typ 120-130 häst...?

Annars kanske en KTM-rova skulle gå att gömma där?
Alltså en LC4:a som i original har 65-70 häst... stånka.
 
När jag hade dessa tankar och planer... turbo hade ju redan testats... så slutade det med maskinbyte istället för mod.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #15 skrivet: 23 september 2013 kl. 22:04:48 »
Citat från: Hydro skrivet 23 september 2013 kl. 21:30:09
Vad är fördelen med en radfyra mot tex parallelltwinen som finns i TDM900?
Visst är ljudet vassare på 600:an och visst är det massa pållar mer... men hur blir körbarheten i en "terräng-quad" med en sådan...?
Effekten ligger ju liksom rätt högt och koncentrerat.
TDM900 har ju "bara" 85 eller 90 häst, men med ett bredare register.

Vad har radfyran?
Typ 120-130 häst...?

Annars kanske en KTM-rova skulle gå att gömma där?
Alltså en LC4:a som i original har 65-70 häst... stånka.
 
När jag hade dessa tankar och planer... turbo hade ju redan testats... så slutade det med maskinbyte istället för mod.

Började fundera på detta eftersom, det är billigare att slänga in en annan motor en att fortsätta trimma. Och fortsätter man trimma så är det ingen direkt upphetsande effekt, Om man inte slänger jätte mkt pengar på stånkan. Komplett r6 kan man få för 15 - 25 och då kan man ju sälja kåper o allt som man inte behöver

Ja nånstans runt 120 är det, tanken är att den skall bli ett strykjärn igen och endast rulla asfalt.

Det skall ju vara så pass mkt effekt att man är livrädd när man gasar :)
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #16 skrivet: 23 september 2013 kl. 22:10:55 »
Är det inte bättre du tar en cross raptor 700 bygger om o sätter på din nummerplåt bara?

Lär ju aldrig bli lagligt iaf?
Och även om du får de lagligt lär du ju inte köra lagligt?  :dntknow:
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #17 skrivet: 23 september 2013 kl. 22:17:58 »
Encylindrigt har sina klara nackdelar vid trim, så visst är motorbyte ett alternativ.
Undrade dock bara varför just den lilla radfyran.
Gå upp till litersrovan så blir du rädd redan på ettan.

I ett Raptorchassie kan man bli rädd även om det är under hundra häst...   :whip:
Du har liksom en hel del grunder emot dig i den maskinen, som ju är en terrängmaskin.
Först behövs nog en svingförlängning till om det skall gå att gasa på asfalt...

Det mest ekonomiska i sammanhanget är dock att fixa A-kort.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad macke_d

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
macke_d
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #18 skrivet: 24 september 2013 kl. 12:22:58 »
R1 motor i raptorn ser ju riktigt kul ut  ()p

Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha Raptor 700R SE -07

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #19 skrivet: 24 september 2013 kl. 13:23:16 »
Citat från: macke_d skrivet 24 september 2013 kl. 12:22:58
R1 motor i raptorn ser ju riktigt kul ut  ()p



Fina är ju att han växlar innan effekt ens börjar slå ;)
Så ja en R1 motor är jävligt överflödig  :sunny:
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #20 skrivet: 24 september 2013 kl. 16:38:17 »
Citat från: Pelle_jkpg skrivet 23 september 2013 kl. 22:10:55
Är det inte bättre du tar en cross raptor 700 bygger om o sätter på din nummerplåt bara?

Lär ju aldrig bli lagligt iaf?
Och även om du får de lagligt lär du ju inte köra lagligt?  :dntknow:

Ja det är ju en tanke men dyrt att köpa en till och sen en r6a oxå.
Det lär det inte bli men häftigt om det hade lyckats

Citat från: Hydro skrivet 23 september 2013 kl. 22:17:58
Encylindrigt har sina klara nackdelar vid trim, så visst är motorbyte ett alternativ.
Undrade dock bara varför just den lilla radfyran.
Gå upp till litersrovan så blir du rädd redan på ettan.

I ett Raptorchassie kan man bli rädd även om det är under hundra häst...   :whip:
Du har liksom en hel del grunder emot dig i den maskinen, som ju är en terrängmaskin.
Först behövs nog en svingförlängning till om det skall gå att gasa på asfalt...

Det mest ekonomiska i sammanhanget är dock att fixa A-kort.
 

Den lilla radfyran för att den är liten och mkt pollar, fett ljud i den oxå såklart.
Självklart blire nog billigare med A kort, men roligare att bygga om :)

Citat från: macke_d skrivet 24 september 2013 kl. 12:22:58
R1 motor i raptorn ser ju riktigt kul ut  ()p



Ja verkligen, men jag tror man kommer långt på 120hk och r6ans motor är något mindre vilket lär göra det hela lite enklare tror jag
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #21 skrivet: 24 september 2013 kl. 16:41:56 »
Har varit i Kontakt med SFRO idag, dem sa att det finns inget regelverk för fyrhjuliga MC och därför kunde dem inte hjälpa mig, han tyckte personligen att det var en idiotisk ide och sa att fyrhjulingar var dödsfällor så han hänvisa mig till bilprovningen.

Pratade med en hel del människor på bilprovningen men blev bara kopplad hejvilt utan framgång eller svar på mina frågor.   
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
« Svar #22 skrivet: 24 september 2013 kl. 16:53:46 »
Tråkigt.

Dödsfällor, jo Tjena. Det är väl allt med hjul.
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2]  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Regbesikta med annan Motor, Vägreggad Quad
 


Online just nu.

574 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Poolersw
Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info