Tjena alla ATV fantaster! Tänker bara berätta att jag bet i det sura äpplet idag å tog mig tid att byta alla oljor å byta bromsbackar på min Polaris sportsman 800 . Jag har aldrig bytt olja på en atv förut. Bara på mina 2 enduros. Å jag kan säga till alla som ev bävar inför detta å trodde som mig att det är en svår å krånglig grej... ATT det är det absolut inte det minsta svårt el besvärligt alls,, Det som gjorde mig glatt överraskad var att all olje pluggar var av samma sort å samma storlek (utom framdiffen) så man kan ej sätta dom på fel ställe el blanda ihop. Det enda man kan behöva som var ett grymt stort plus förutom vanliga verktyg var en så kallad oljespruta då man ej kan hälla in oljan i varken växellådan fram/bak korg. men jag tillverkade en av en bensinslang å en spruta som är till för att suga gammal olja ur gräsklipparen med. Kan tillägga att som vanligt när man byter oljor å oljefilter å dylikt så känns det helt onödigt med tanke på hur fin oljan är som kommer ur. Mvh Anders
Men det är det på min sportman 06. smidigt värre . Har en lite fråga om vinter tid. kommer använda min atv hela vintern men har ingenstans bra att ställa den, Klarar den att stå ute med kapell utan att ta stryk? kan iofs ställa den i stallet men då måste jag ta mig igenom 2 hagar å det tar minst en halvtimma, å då vet jag att man ej kommer att palla att köra dagligen,, jag vet vm i slöhet