Tjenare alla atv nördar. Tänkte slänga ut lite allmänna frågor ang min nyinköpta Polaris sportsman 800 efi. Har köpt den av en gammal farbror ur ett dödsbo som min pappa tipsa om.Den har gått 152 timmar å gått 120 mil. kan inte mycket om 4-hjulingar då jag endast kört enduro i några år. Fattar att olja å oljefilter måste bytas med jämna mellanrum osv, Men nu till min fråga, när jag slår på tändningen så står det check engine, men när jag startar den å motorn går så står det ingenting. Jag har kört den 2 gånger å den går hur bra som helst, har bytt olja å oljefilter å servicelampan lyser ej,, alltså maskinen är i nyskick. plasten satt tom kvar på vissa detaljer. Gubben har kört på sina ägor endast var jag luskat fram. Behöver jag oroa mig för totalt motorhaveri om jag ej lämnar den till en polaris verkstad el är det nått man kan göra själv? går hur bra som helst startar lätt å inga missljud från motorn, tacksam för svar om nån kan hjälpa mig. Mvh Anders och en sak till föresten.. den går med 4hjulsdrift fram på hög å låg men inte när jag lägger i backen, ska det vara så?
Ska gå på alla oljar när jag nått 150 timmar, får låna grannens bilverkstad så jag kan hissa upp å slippa stå på knä, Var ute idag på första långturen i skogen å är heeelt frälst! min ktm 450 exc å min kawasaki 450 klx lär få stå å amla damm ett tag .. enda jag upplevde lite retsamt var att det gnisslar från bromsarna (vad jag antar) vid låg hastighet,, men är väll fram med bräklein burken å ge skivorna en omgång el så får jag la byta bromsbackar,, men det har jag svårt att tro kan behövas redan då man i princip aldrig bromsar. ha det grymt i skogen alla ... tjohooo
Men nu till min fråga, när jag slår på tändningen så står det check engine, men när jag startar den å motorn går så står det ingenting.
Nej som sagt fick inte med nånting förutom 2 nycklar å en massa olja. men ska maila dottern till gubben som jag köpte den av å kolla om dom hittat några. man kan ej ringa till polaris sverige å uppge ram/chassi nr måhända? Ska testa med det. Egentligen är det la inte så viktigt var det är för årsmodell, men jag tänkte ev beställa ett sånt där big gun avgassystem från amerika å då är det garanterat viktigt att veta exakt årsmodell mvh Anders