Det är din åsikt om det, inte min.Och det är ett snällt namn på folk Kränkande.
Visst, bättre att kalla det för märkesfundamentalister, samma betydelse, men utan att kränka talibanerna.Ber om ursäkt till alla talibaner som läst detta.Dock, om det var tanken med din kommentar hade du väl kunnat skriva det och inte lämna det öppet för tolkning.
Att ifrågasätta ordvalet med en kan betyda att du itne anser att det finns märkesfundamentalister (krånligt att skriva), att det är kränkande, eller att du inte förstår vad ordet betyder.När man skriver saker är det bra om man inte bara ger en hint om vad man menar, utan faktiskt skriver det, om man är klar och koncis när man skriver kan många missförstånd, och bråk, undvikas, vilket hela denna tråd är ett bevis på.Redan första inlägget i denna tråd gick uppenbarligen tolka på minst 3 olika sätt.
Frågan kan jag besvara faktiskt! Eller ja, inte tekniskt med fakta som att den bulten är bytt till sån mm.Men min CF x5 från -09 har jämfört med en ny CF 500 mycket slamrigare motor och betydligt sämre drivlina.Nya CF motorer levereras med drivlina från CV-tech vilket är som dag och natt.Men främst att de nyare motorerna är så mycket tystare måste ju bero på att nåt har ändrats.Observera att detta gäller CF, det finns garanterat många "kina" som inte tar till sig kritik och förbättrar. Något CF faktiskt gör.
Rätta mig gärna om jag har fel, det är väl bara variatorn som är uppgraderad, inte hela drivlinan såsom kardaner, diffar, axlar och drivknutar??
= vad menar du med det (i detta fall)Ingen får kränka någon annan eller
Mitt skämt handlade om att cf och goes var dyra och överskattade jämfört med Linhai, då minsann min Linhai 300 gör i stort samma jobb fast till ett billigare pris. Ett kanske opassande skämt, men ändå en verklighet för några år sedan innan cf/goes halkade ner i pris. Och samtidigt belyser det att det finns fler "motsättningar" än bara cf vs märkesmaskiner. Och man kan ju byta ut Linhai mot cf och sen ställa mot tex can-am så får man ju en jämförelse som ofta används idag. För att förtydliga, jag tycker inte att Linhai är ett bätt köp än cf om man pratar nypriser idag. Har man väl köpt en maskin är ju skadan redan skedd så att säga, och man får ju anpassa kommentarerna efter det. Men handlar det om köpråd så kan man ju vara mer frikostig med sina åsikter. Finns ju ingen anledning att håna folk eller få dom att känna sig dum.Ibland skriver folk väldigt ogenomtänkt och tokigt, ibland av slarv och ibland med flit för att provocera. Men dom flesta här inne är väl skapligt vuxna och borde kunna läsa mellan raderna om man bara lugnar sig lite och tänker efter lite. Jag tycker alla som köper nytt ska ställa större krav på åf och importör. Gäller alla märken.... Denna hetsen på lägst pris ger ju sämre maskiner och sämre återförsäljare.Tänk om man kunde köpa en cf 500 "premium edition", tillverkad med lite bättre noggrannhet genom hela kedjan och monterad och kontrollerad av dom bästa montörerna. Och dessutom såld av en återförsäljare som tjänar lite extra så dom finns kvar och kan sköta service och reklamationer på en snabbare och bättre sätt. En sån skulle då jag tycka borde vara värd 10k extra jämfört med dagens maskiner köpt på randomställe. Vill man köpa billigt och kan tänka sig att skruva, ja då köper man begagnat... Nya maskiner ska hålla bättre än vad dom gör idag, behöver dom kosta mer så tycker jag det är befogat.