Det är väl mer i köprådstrådarna det det pushas på märkesmaskiner Har du lågt oljetryck eller säger givaren att du har lågt oljetryck?en halvliter för lite olja ska väl inte göra sådan skada?
Som svar : Inget oljetryck överhuvudtaget och tydligen så tycker du att det är helt okej att betala 3250:- och inte få maskinen helt påfylld?
När 10-20talet medlemmar påpekar det minsann är can-am / Yamaha kopior de åker och minst lika bra så tröttnar man.Men många med sina "Kina" maskiner har ju garanti kvar då blir oftast svaret ganska enkelt.Sen är det rätt svårt för de flesta tror jag att svara på varför CF gjort ett konstruktionsfel som gör att de tappar oljetrycket ibland. (För detta gäller väl de flesta X8or?)Ursäkta om jag förstått fel.
Nu få du väl tagga ner lite när "märkesfolk" försöker vara behjälpliga. Var i svaret hittar du något att han tycker det är ok ? Konstaterandet att mängden olja inte borde vara vållande har ju inget med ditt förhållande till din verkstad att göra. Förövrigt så borde väl du som mekaniker upptäckt den låga oljemängden när du kontrollerade oljan regelbundet som man ska.
Jag läser ingenstans att StefanN skriver att han tycker det är okey.... Lägg ner ditt otrevliga sätt om du vill ha hjälp av oss. Har du som bil mekaniker inga som helst idéer om varför en motor helt tappar oljetryck?.