När 10-20talet medlemmar påpekar det minsann är can-am / Yamaha kopior de åker och minst lika bra så tröttnar man.Men många med sina "Kina" maskiner har ju garanti kvar då blir oftast svaret ganska enkelt.Sen är det rätt svårt för de flesta tror jag att svara på varför CF gjort ett konstruktionsfel som gör att de tappar oljetrycket ibland. (För detta gäller väl de flesta X8or?)Ursäkta om jag förstått fel.
...Sedan så nämns attityd hos just CF ägare, att den skall vara en utlösande faktor, err err... och man kanske skall ransaka sig själv en aning för attityden är inte mycket bättre hos många av de så kallade experterna här, men det är väl ok antar jag då de är här för att hjälpa och då får man kanske bete sig som det passar eller?
En bra början om du vill ha svar kan ju vara att ställa en fråga. "Jag har inget oljetryck och alla är dumma i huvudet" är ju ganska lite att analysera.Personligen så skiter jag fullständigt i vad folk kör för något och jag brukar försöka hjälpa till men man får allt ta sig upp till kvalgränsen "normalt folkvett" och bjuda till själv också.
tydligen så tycker du att det är helt okej att betala 3250:- och inte få maskinen helt påfylld?!:Fisk...
Jag vill även passa på att säga att Fenrisulvens påstående om att CF-ägare enligt honom inte är lika tekniskt bevandrade som ägare av märkesmaskiner säkert kan uppfattas som nedlåtande, men å andra sidan så tillåter jag absolut att det finns ÅSIKTER i detta forum, det hade varit helt annorlunda om han påstått att alla CF-ägare var okunniga, men som sagt, i detta fall framgick att han ansåg att det kanske kunde vara så att ägare av billiga maskiner många gånger är det för att de (som Hell-man också konstaterar i sitt sena, men fina, inlägg) som har märkesmaskiner oftast har haft en eller flera "kinamaskiner" och därför talar av egen erfarenhet.Trots åsiktfriheten har jag även raderat Fenrisulvens kommentar om "okunniga" CF-ägare i just denna infekterade tråd.
Sammanfattningsvis så är min slutsats att denna tråd startades i akt och mening att få igång bråk, och bråk blev det.
Denna typ av uppträdande kommer hädanefter inte att accepteras på samma sätt som tidigare gjorts.
Jag måste lägga ett par ord, jag gör det normalt sett inte av flera anledningar varav den största är:http://cdn1.sbnation.com/imported_assets/330206/arguingontheinternet_medium.jpg(OBS, ovan bild kan anses stötande, du är varnad, men den har en poäng)Hur som, huruvida TS vill bråka eller inte låter JAG vara osagt då det ju bara är TS som VET vad han vill med tråden.Jag känner igen precis allt TS känner om att skriva om CF-moto i CF-moto. Så i mitt tycke ser jag det inte som att han ville bråka, utan han blev bara lite uppgiven på hur det oftast blir när man skriver om CF. I Cf.Jo, men varför? Det krävs i regel alltid två för att bråk ska uppstå.Denna tråd är bland dom första jag sett som börjar med en uppgivenhet på det faktum att CF-trådar i regel alltid ska innehålla andra som klankar på märket, eller det faktum att man inte åker märke med stort M.Min förhoppning är att du även moderar hårdare bland de svar som bara säger att man inte ska åka det märke man åker för det finns ju andra märken som i dennes tycke är bättre och således inte tillför ett skit till trådens ämne.