Gjorde en visco test film igår som ni kanske sett.tycker den hugger i bra på min.men då är ju det. en 2013.
Det är ju när viscon pumpar upp oljetrycket det "låser" fast oljan i själva kopplingen går mig veterligen inte att byta.
Så då har Brp svarat och det är inget fel på diffen, det blir så med stora däck, trots att jag påpekade att jag kört med 30 tumare innan på min Renegade och det funkade mycket bättre än på en Xmr, men det gör det inte enligt dom. Hittade en annonstext från brp om xmr.The industry exclusive Visco-Lok QE progressively transfers power from a slipping front wheel to the gripping one – automatically with no buttons to push or levers to pull. The system also eliminates wheel hop and driveline wind-up so it remains transparent to the driver and extremely easy to steer. Visco-Lok QE can fully lock with no rev or speed limiter. All DPS-equipped models come with the Visco-Lok QE calibration giving an even quicker engagement of the front differential, which remains for vital for slow-speed, technical terrain.Sen har jag kollat artikelnr på olika framdiffar och verka va en ny på 2014, Handlaren var iaf väldig bussig och sa att vi kunde få byta till Artic cat istället, men jag vill ha min Xmr,Nån annan som läst nått från USA lr nått annat om dåliga diffar.Nu skall vi ta maskinerna och byta hjul och hård kolla vad som är problemet, har ni tips på hur vi bäst skall kolla diffen skriv gärna det här då.
Åkte ner i leran i låg fart för att inte bygga upp nått tryck i diffen innan,filmen är gjord tidsenligt alltså första försöket först etc,tycker den hugger i tidigare och tidigare ju mer jag kör och oljan blir riktigt varm.