I den prisklassen lär du absolut inte hitta något bättre Tycker det låter som en riktigt bra affär! Gillade du hur den kändes att köra?
I normala fall brukar man byta både kolv och cylinder osv på en 450 efter visst antal timmar.Då det är "cross" motorer från början.Tror inte direkt underhållet eller slitaget minskar för att det står dinli på tanken.Men som Pelle säger är det ett toppenpris.
Eftersom mitt måndags ex valde att lattja runt med en ventil i cyllen så har jag rivit min motor och jag kan i alla fall säga så här, snart 1000 mil på mätaren och kolven ser ny ut fortfarande. cylinder likaså med honingen väl synlig m m. denna biten skulle jag i alla fall inte oroa mig för om det är skött som det skall. haverier får alla !skillnaden är bara att inte alla talar om det köp, kör å va glad det är mitt tips.sen är det väl trevligt om fler som kör eller kört dinli kommer med input kanske?
Kul att höra! För att trivas är minst lika viktigt som priset.Man sitter mycket mer upprätt på en dinli De är byggda för lite olika typer av körning dem och raptor
Dinli 450 är väl ingen crossmaskin direkt om man jämför med tex japanernas 450 maskiner. Så jag tror inte du behöver oroa dig så hårt över bytesitervaller.