Är nog samma atv under annat namn bara.Men jag såg nu när jag nyfiket jämnförde kodiak och Grizzly att Grizzly 300 har Keihin CVK32 förgasare , det är samma som Linhai 400 har.
Jag har som sagt inte läst tråden och skall inte heller då den troligen är ett försök till uppvigling från någon som har mindre tillstymmelse till liv än mig.Och för att av någon anledning höja Linhai-snacket i Sverige och på forumet.Ju mer det skrivs och omnämns, desto högre kommer ju märket vid sökningar på tex Google, eller är det inte så det funkar?Vad TS har för anledning till sitt minst sagt energiska korståg för saken är svårt att veta och förstå, men kanske det är precis som i mitt fall, man vill "lära världen" om vad de missar.I mitt fall handlar det ju om att få folk att komma ut och KÖRA, och inte bara hålla sig hemma på garageuppfarten... mer om det i andra trådar.Att företag samarbetar vet alla och det är inget att tjafsa om egentligen.Att saker som ser likadana ut inte alls är samma sak borde vara en självklarhet även det, men här slirar en del personers logik, tyvärr.Jag jobbade lite på Absolut i Åhus för några år sedan.Där görs sprit.Men med detta forums logik så skulle jag alltså i en medhavd flaska inne på Absolut kunna fylla den med vatten och sedan påstå att det ju är samma sak?Det är ju från samma fabrik och det ser ju faktiskt exakt likadant ut!Det är EXAKT den logiken som folk använder här, eller ja, både här och på andra ställen i Sverige."Biltemas olja kommer från samma fabrik som Statoils, Eldorados köttbullar kommer från samma fabrik som Scans osv osv osv..."Och så kan det mycket väl vara och jag förstår mycket väl om de utnyttjar produktionskapaciteten, jag vet ju själv när de gjorde Saab-delar på Volvos karosserifabrik i Olofström.Inget konstigt alls!Men inför varje produktion ställs krav från beställaren och i varje produktion utförs kontroller och tester för att dessa krav skall hållas.Och oftast hålls kraven.Men kraven ser ofta olika ut, beroende på vad beställaren och leverantören kommit överens om i förhandlingarna där även priset självklart spelar in.Jämför tex återigen med Eldorados köttbullar.Där är innehållet av icke malda/dåligt malda broskbitar klart större än hos Scans dito.I VISSA fall kan det säkerligen röra sig om exakt samma saker i olika förpackningar, för det kan helt enkelt vara dyrare att ställa om produktionen för lägre krav, än att bara köra på med samma varor... men oftast sänks kraven.Eller behålls produktionen men kontrollerna sänks, vilket i sin tur gör att kvalitén kan variera i större grad.Kontroll och efterkontroll är ju också en kostnad....som det kan sparas in på.Att sedan prylars tillverkningsland skulle ha något med saken att göra stämmer INTE.Det är helt andra saker som spelar in numera...Jag har mycket svårt att tänka mig att du tog illa vid dig, så jag ber inte om ursäkt.Du framstår här som lillkillen med muggen som springer i skytteltrafik till/från macken när skolan brinner.I många fall med spetsiga och roande kommentarer och för vissa extrema förespråkare så rämnar då världen och genast slickar lågorna än högre.Välkommen tillbaka till fyrhjulingsträsket, men synd att du valde just en Yamaha som återfallsmaskin.De är ju bevisligen hopaplock med klart överdrivna och överskattade egenskaper, som främst deras ägare haussar.
Det avgör ju saken, linhai är yamaha
Vart drog jag slutsatsen att baraför att förgasaren var samma så var Linhai och Yamaha samma !!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför inte ta med allt jag skrev ? eller gynnade det inte ditt syfte att slänga skit ? För detta hade du tagit bort "Det positiva med det är att då kanske en bekant få igång sin hoj fortare , han ska nu vänta i 3 veckor på delar och då kan scandi moto få bevisa om dom har nordens största reservdelslager."Det var Scandi-moto som skulle testas och finns det fler som är i samma sits som min bekant så är det väl inget fel att tipsa om detta eller
Är nog samma atv under annat namn bara.Men jag såg nu när jag nyfiket jämnförde kodiak och Grizzly att Grizzly 300 har Keihin CVK32 förgasare , det är samma som Linhai 400 har.Det positiva med det är att då kanske en bekant få igång sin hoj fortare , han ska nu vänta i 3 veckor på delar och då kan scandi moto få bevisa om dom har nordens största reservdelslager.Sååå nöööjd?Keihin eller va fan dom heter tillverkar förgasare inte säljer dom bara till ett märke eller??Vad spelar det för roll vad jag har tagit bort??Får han grejorna fortare om jag inte hade tagit bort texten eller?3v är då fan urusel service!
Jag vet mycket väl att Keihin gör åt andra märken med har mött dom i mitt tidigare jobb som custombyggare både på HD och triumph.Det jag menade med texten var inte att han får grejorna fortare utan att den var urplockad ur sitt sammanhang och vänd för att påstå att jag hävade att det var en anledning att påstå att Yamaha och linhai var samma vilket var helt taget ur luften.Och raden med samma ATV under annat namn gällde Yamaha Grizzly kontra nya Yamaha Kodiak.
Vad gör det då att dom har samma förgasare? Vad vill du ha sagt med det?E du full eller?
Tydligen inte fullare en dig läs om mitt första inlägg med citatet från skogsbonde så kanske polletten ramlar ner för dig....Citat från: skogsbonne skrivet 14 augusti 2013 kl. 22:37:26Kan inte vara mycket skillnad på den och grizzly 450?Mitt svar Är nog samma atv under annat namn bara.Men jag såg nu när jag nyfiket jämnförde kodiak och Grizzly att Grizzly 300 har Keihin CVK32 förgasare , det är samma som Linhai 400 har.Det positiva med det är att då kanske en bekant få igång sin hoj fortare , han ska nu vänta i 3 veckor på delar och då kan scandi moto få bevisa om dom har nordens största reservdelslager.En förtydligade den Krigar Kaj ...det skogsbonde menar med Den i citatet är Yamaha Kodiak så det var inte Linhai 400 han menade utan Yamaha Kodiak
Du, det gäller att ljuga med stil här.
Vad vill du ha sagt med att dom har samma förgasare?HD & Triumph kanske är Linhai dom med
Att det går att beställa från en annan generalagent som har på lager, än att vänta på att Yamahas agent ska få hem.....fast det verkar för svårt för vissa att förstå