Grattis, Yamaha står för kvalité ända ut i fingerspetsarna.Vilken Yamaha köpte du?Kvalitetskravet från Yamaha finns också i Linhai även om den byggs på enklare sätt utan styrservo, och med egen slutväxel med förhoppningsvis med kvalitetskraven högt ställda från Yamaha.Min funkar toppen och din Yamaha lär gå klockrent i många år
Vad menar du egentligen med att kvalitetskraven från yamaha även finns i Linhai? Tror du att alla delar och monteringen håller samma toleranser och kvalitetskrav/kontroll som yamaha? Motorn på din maskin, den är väl samma som äldre 300 fast med större volym? Den är ju en kopia på yamahas scootermotor, men växellådan är väl inte någon yamahaklon? Eller något övrigt på maskinen? Jag tycker det är intressant med din nya maskin, att få läsa om lite nya Linhaimaskiner. Men denna tråden har ju spårat ur helt, du och några till fortsätter se likheter ingen annan kan se. Personligen skulle jag vilja att vi glömde jämförelserna mellan yamaha och linhai tills det finns några riktiga bevis på att dom delar teknik inom fyrhjulingsvärlden. Vad dom gör med mopeder och mindre mc på den asiatiska marknaden gör ju ingen skillnad för oss här. Det enda detta föder är ju en misstro mot dig, och skapar trams kring diskussionerna av linhai. Jag tycker vi låter denna tråd sjunka som den klump av skit den blivit....Starta en tråd istället om din nya Linhai 400, och håll yamahasnacket lågt så kanske det blir en vettig tråd att följa och till nytta för dom som faktiskt är intresserade av den maskinen. Spårar det ur där kan man alltid be moderatorn städa lite...För övrigt borde vi starta en ny tråd i OT träsket, där vi kan spinna loss i jämförelsen mellan kineser och märkesmaskiner.
Synd att du inte har en äldre kodiak, då hade vi kunna börja jämförelsetestet.Yamaha StyrservoYamaha DiffYamaha fjädringYamaha 2 wdYamaha 4 wdosv. osv.Tror Yamahan vinner ganska lätt med bättre utrustning, men också till ett högre pris.Frågan är om Diffen t.ex. är avgjort bättre under körning på Yamman, jag tror att så är fallet, men det är inte testat.Hur som hels så drar linhaien med sin lite klenare motor fint i terrängen.
Sen när hade kodiak styrservo?eller missuppfattade jag något?
min kompis kodiak har iaf inte servo!
Japp det gjorde du, jag pratar förstås om nytt när jag nämner pris, liksom servo