Om nu Kinesägare är så nöjda. Varför försöker ni skrika febrilt till att få era skurhinkar vara något de inte är?Jag tycker denna diskussionen är rolig, för det är så sjukt tragiska argument ni kommer med. Taskiga reklamfilmer från inofficella hemsidor. Hemmagjorda filmklipp på Youtube. Detta är ungefär lika seriöst som utveckligsavdelningen på linhai som lärt sig titta på andra o göra lika dant. IMPONERANDE och verkligen något att vara stolta över!
Oja denna hemsida är verkligen inoffeciell http://global.yamaha-motor.com/news/2003/0801/joint.html den kommer bara från någon udda japansk tillverkare av skurhinkar
tänker man bara på maskinens svagheter tex diffa innan man kör ner i lerdiket istället för när man redan sitter fast, kolla över bultar någon gång ibland så tror jag att dom nog håller för ganska tuff behandling,
Jag kör i skogen väldigt mycket med min Linhai och känner inte igen det som du upplevde som problem.Jag kan köra med elvinchen på skogskärran en arbetsdag utan att uppleva några problem och har upplever inte backen som direkt högt växlad när jag backar med kärran, vilket blir x antal gånger per dag.Misstänker att det är punkter som är åtgärdade nu på senare modeller.
Och vad är en "bra" motor i ett uselt chassi? Den där länken säger ingenting om motorer för fyrhjulingar. På gatorna i kina rullar det 90% linhai-mc. Anledningen till det är att de är fruktansvärt billiga och kastas istället för repareras. I oenighet med yamas miljötänk alltså. Yama erbjuder sig att hjälpa linhai med motorernas konstruktion, men bara det och utvecklar de redan befintliga motorerna. Enligt sprängskisser ser det ut som att kylningen är av större dimension men även en helt annan typ av förgasare.Ni har totalt missuppfattat deras samarbete. Det finns inget på linhai 4x4 som är yamautvecklat. Linhais marknad med fyrhjulingar i kina är försvinnande liten och att etablera linhai i europa som en bra fyrhjuling är omöjligt. Tänk utanför låden nu fanboys.
Det kanske är så att det har åtgärdats, någon som vet?Winschen får ju gå mycket när man plogar, i princip hela tiden, men när du är i skogen behöver du väl inte vinscha sååå mycket?Och är du bonde så stänger du väl aldrig av maskinen, så den får ladda hela dagarna. Om backen åtgärdats bör väl någon veta i alla fall, på min var det i alla fall mer eller mindre omöjligt att t.ex. backa sig upp ur ett dike som man inte vågade passera, det bara slirade på remmen om man inte gav full gas, och att ge full gas när man sitter i en prekär situation är som att be om en olycka.En stor del av mina problem berodde nog också på att jag inte lagrade den inomhus när den var parkerad, den var utsatt för väder och vind på ett sätt som den nog inte var byggd för.Men värt att ha i åtanke är att även min Kymco stod ute i väder och vind, men med den var det aldrig några problem.
Jupp tänk utanför låden nu fanboy Det handlar bland annat om att Linhai ska göra motorcyklar åt Yamaha Citat från länken" Yamaha Motor has reached a 3-way agreement with the Chinese motorcycle engine maker Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation (representative: Lu Haimin; Taizhou City, Jiangsu Province, China) and Yamaha Motor's motorcycle manufacturing joint venture Jiangsu Linhai Yamaha Motor Company Limited, known as "LYM" (representative: Lu Haimin; Jiangsu Province), to establish a new company to produce multi-purpose engines. The agreement will be officially signed in Shanghai on August 1, 2003. The new company, to be named "Yamaha Motor Taizhou O.P.E. Company Limited" (O.P.E. stands for "outdoor power equipment") will be established in Taizhou City, Jiangsu Province in August of 2003 to produce four-stroke multi-purpose engines. The new company will be capitalized at US$3.3 million (approximately 400 million yen), 25% of which will be invested by Yamaha Motor Co., Ltd., 70% by LYM, and the remaining 5% by Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation. LYM, itself a joint venture between Yamaha Motor Co., Ltd. and Jiangsu Linhai Power Machinery Group Corporation, manufactures and markets complete motorcycles and engines under the Yamaha brand name. "