Mycket dimmig diskussion, varför växer kinesisk ekonomi med 7-10 procent, jo mycket av världstillverkningen ligger i kina, antingen kontrolerad av ett kinesiskt företage eller ett joinventure samarbete med ett västerländskt företag.Volvo, är det kinesiskt, JA!Tillverkas Volvo entreprenad i Kina, JA!Tillverkas Electrolux i Kina, JA!Titta på varorna i butiker och det står, made in china.Kinesiska grejor är ofta av tillräckligt bra kvalite, men det finns även sådant, som är mycket bristfälligt tillverkat.Vad gäller ATV:er så har jag haft en badboy och den fungerade utmärkt, lite klena fotstöd men annars tillräckligt bra kvalite.Min MC Honda Transalp, Japan fungerar den även bra men har slitageljud från växellådan 6 tusen mil.Jag kör också John Deere med vagnar. lite äldre 3130 med 6:a 10k timmar går fint.Samt Volvo 4k timmar "Kina" går fint.Linhai bör som jag förstått det också ha en tillräckligt bra kvalite för sitt ändamål "sport", behandlar man den med förstånd så tror jag att den inte krånglar mer än andra maskiner.GOES/CFmoto har haft en enorm marknadsföring i just sverige och därför fått ett gott ryckte tillsammans med att kvaliten är acceptabelt bra, dom står ju verkstad till och från dom också vad jag kan se på forumet.I andra länder är det andra fabrikat som lyckats bra med sin marketing, kan även bero på kapaciteten och tillförlitligheten hos generalagenten.Linhai skall enligt vad jag sett på östatsidor vara en pålitlig maskin, dessutom har den enligt mig en snygg design och frigångshöjd på 275 mm.
Källa på att Linhai 300 skulle ha 275mm i markfrigång?Sitter just i detta nu och kollar på en pdf på Linhais hemsida där det står att den har 185mm markfrigång Att påstå att Volvo CE är Kinesiskt är ren lögn då det enbart är grävmaskiner som monteras där, själva komponent tillverkningen ligger utspridd över hela världen.Midi och stora lastmaskiner samt dumprar monteras fortfarande i Sverige.Det är skillnad på att ge Kina en ritning och be dom bygga en produkt med beställarens komponenter och att ge dom en bild på en färdig produkt och säga "-Bygg en sån här".Och förresten, min farbror köpte en ny Linhai 600 nånting som krånglade från dag ett i princip. Nu minns jag inte riktigt vad som krångla men han fick i alla fall skicka iväg maskin till generalagenten vid två tillfällen och var utan maskin i flera månader.Framdäcken var slut efter 200 mil pga felaktig hjulinställning.Andreas.s är välkommen tillbaka när Linhaien strular och han behöver hjälp
Ford Focus är VÄRLDENS mest sålda bil 2012.
Fast det är ju inte samma sak som kvalitet.Ford F-150 har också varit världens mest sålda bil, men fick inte många pluspoäng för det http://www.youtube.com/results?q=top%20gear%20ford%20f150&oq=top%20gear%20ford%20f150&gs_l=youtube-reduced.3..0l2.927.15615.0.16567.29.17.6.6.7.0.139.1425.8j6.14.0....0...1ac.1.23.youtube-reduced..12.17.1076.jzqf5fmPN4ELinhaisvenne: Okej, då tycker jag att du kan fota när du mäter/i instruktionsboken för än så länge är det bara tomma påståenden du kommer med.Inte ens 600:an har den frigången idag, och dom flesta märkena brukar ligga runt 250mm. Så det är därför jag är intresserad av lite konkret motbevisning
Suck ....Det verkar som att så fort man yttrar sig som ny på detta forum så tas man automatiskt för nolla.tack för mig jag följer andreas.s och lämnar detta forum.Bra jobbat nu har nu lyckats få bort 2 nykomlingar med eran attityd, bara för att man är ny inom atv så tas man för att vara en idiot snoppmätar tävling om motocross kan vi ha Pelle för det verkade vara viktigt för dig att bevisa att jag är en nolla Antal aktiva år som senior 23 år , tävlingar i sverige 137, i europa 76 , Usa 17 , 10 novemberkåsor och andelen novemberkåsor ökar fortfarande, Jo jag levde i som år på att köra motocross men varför yttrar jag mig jag är ju bara en nolla