Är det en 350 ?Den har jag själv haft och den är ganska vinglig trots breddning och sänkt samt rätt hjulinställning. Idag kör jag en 700 med breddning och sänkt, den är inte närheten av att vara vinglig, spårar dock lite pga av de breda framdäcken annars som en gocart.
Toe-in och ställ dämparna rätt.Min är grymt stabil utan idiotiska vägdäck och sänkning.3mm toe-in så blir den riktigt fin
Har du ens prövat ett strykjärn när du hade lite erfarenhet? förstår att du inte gilla det när du var helt ny eftersom den är nervösMed din teori skall man ju höja alla bilar 15 cm och slänga på crossdäck så kommer dem gå bäst. Tror jag inte en sekund på.Jag har kört min med vägdäck och orginal dämpare, nära o klota flera gånger. Den har ju en tendens att kränga så in i helvete med orginal dämpning.Är den i standard höjd så blir dem vingliga, det enda som löser detta är en sänkning!
Körde 200 mil nånting med sänkning och maxxis spears.8" och 10" breda, totalt livsfarliga...10 mm toe-out och för mjuk fjädring.Överstyrde MYCKET i kurvorna, korrekt inställning löste det.3mm toe-in fixade nervositeten.Du skrev ju själv att du bottade dämparna på din raptor.Kan ju bara betyda att du inte ställt in efter din vikt.Raptorn är väl inställd för 75 kg förare från fabrik?Väger man mer eller mindre påvärkas ju vägegenskaperna
Jag väger 68kg och säkert 75 med alla grejer man har på sig, bottnade dem för jag är en idiot och landade platt. Hursomhelst så upplever jag inget vingel med sänkningen och vägdäck.