Har ni kört tillsammans i skogen nån gång? Har han kört fast med KQ där du tagit dig fram?Vi är 2 som äntligen bestämt oss för Grizzly 700 när 2014 modellen släpps men om KQ är precis lika bra med 20-25 tusen billigare ink vinsch och 5 års garanti började vi återigen gå tillbaka till ruta 1
Suzuki skulle jag valt om det stod mellan Suzuki och yamahan.De är stridsvagnar som bara går och går.Har flera vänner som kör båda märkena och av dessa så har vi aldrig bogserat ut en Suzuki , vi kör ganska hårt..Yamaha har vi haft 4st fram diffar som rasat..Det sliter hårt på grejerna när man vägrar diffa i tid och står och spinner på tre hjul med högt varv på däcken, och sen hoppar driften över från ena framhjulet till det andra..Kan tillägga att ingen av diff rasen gått på garanti.. Den senaste fick tag på en begagnad framdiff för 10 000kr...Jag har tidigare haft många åsikter om Polaris, jag har ju haft mestadels can-am.. Men som trial maskin och till avancerad klättring är det inte mångs maskiner som lämpar sig bättre , enda nackdelen är att den bara har ett bromshandtag.Suzukin har lite hård fjädring som ligger den lite i fatet, yamahan har det där med klena diffar och en för svampig fjädring fram som gör att de lätt tippar snett framlänges..Båda är ju väldigt bra maskiner så du är ju inne på rätt spår, men räkna inte bort någon maskin innan du kört dem själv.Polarisen är ju den mest sålda maskinen i världen, inte pågrund av det låga priset .
Men det med bromsarna och slangarna såg ju rätt B ut om det stämmer?
undra om de händer nåt me suzuki till 2014?ska nog byta bort en honda till en suzuki tror jag
Får man fråga varför du bytte bort din Grizly?//Andreas
för att de va kul o testa nåt annat, samt så gillar jag Hondan då man arbetar hemma på gården o drar ved mm men grizzlyn funka o till det o va skönare på fisketurer mmå nu e jag sugen på i testa en suzuki men honda 500:an kommer vara kvar iaf, är mkt nöjd med denmen både grizzzlyn o hondan e ju mkt följsammare me delad bakaxel..