Ett sådant typiskt idiotsvar får en lika idiotisk motfråga, källa på det? Uppenbarligen förväntar sig folk att en ny kines skulle vara minst lika bra. Titta bara på vad somliga vill ha för sina maskiner på blocket. I kina handlar allt om att hålla produktionskostnaderna nere så antalet produkter kan hållas i ett mycket högre antal än konkurrenter. kinesiska ingenjörer är säkert skitduktiga, men inte när det knappt får kosta någonting.
Eftersom det är så populärt att göra räkneexempel budget vs märkesmaskin.Klassar ju min dinli som en budgetmaskinMitt räkneexempel ser ut så härInköp 70 000 köpt 05Sälja ca 15-20 000 om jag skulle sälja den idagFörlust på dessa år ca 50 000Ett exempel på en raptor 700Vid nyköp det året har jag för mig den låg på ca 110-120 000Sälja idag kanske 55 -60 000 svårt att tro man skulle få mer snarare mindreFörlust på dessa år ca 60 000 (skulle säkert vara mer då jag varit snäll)Plus att jag hade varit tvungen att lägga upp ca 50 000 mer vid inköp Så vad säger dessa siffror?
Alla jämnför ju sina uträkningar på beg märkesmaskiner och nya kina maskiner.
Vad säger dessa siffror??
En ny raptor kosta inga 120k när dom kom, 89k gav brorsan för en helt ny 2007Så då blir de ett tapp på 89 minus 50. 39k i värdeminskningSå vad säger dessa siffror? Jo att en märkesmaskin är dyrare i inköp men med mindre värdeminskning. Ett till värde exempelPolaren köpte en goes 450x demo 08 för 65kKörde 100mil sålde den förra året för 20Tappa 45k på 100 mil 4 årJag köpte samtidigt en lätt beg yamaha för 75kLigger kanske runt 50-55 idag. Tappat 25k på 5år och massa milVad säger dessa siffror??
Jag föreslår såhär.Istället för att alla som åker kina förespråkar att min maskin är bäst, så släpper vi fram dom förare som gått från en märkesmaskin till Kina.Så kan de med en faktisk erfarenhet av kvalitetmaskiner få förklara vad som är bättre med Kina.Annars kan denna "min är större än din" diskussion fortsätta för evigt.Dock inte mig emot. Jag älskar se folk göra bort sig.
Ni säger alla att ni "bara" förlorat lika mycket som dom dyrare maskinerna. Men tänk på den stackaren som köper eran "problem" fria maskin efter er.