Vad har x8 för utr. som inte polaris "snik" har då?(Ursäkta om jag låter dryg, men är bara nyfiken)
Fast jämföra med en Can-am 1000 är lite fel anser jag då likheterna förutom v-twin motorn är typ noll.Skulle jämfört med KQ750, Polaris 8xx, Grizzly 700, Honda 680, Kawa 750, Can-am 650Då är prisskillnaden helt plötsligt inte så stor.MEN jag talar inte illa om CF 800 för det verkar vara en riktigt bra maskin. Dock tycker jag inte den är värd att jämföras med Outlander 1000 på något sätt.
397 kg?! Dra mig baklänges! (Grizzly 700 EPS väger 295kg fulltankad)Annars är det ju en fin maskin. Servo och 5års garanti lockar nog många! Frågan är vad prislappen blir?Kommer den va så pass mycket billigare än "märkes" maskinerna?
Förstår Dunf.Men tycker fortfarande det är fel att jämföra en maskin som efter 2000timmar går o går, med en maskin byggd för att hålla till första bes. Med lite tur. De flesta funkar ju inte ut ur butik ens.
Jag poängterar IGEN att CF är en bra maskin förhållande till nypris.Men att jämföra med Can-am 800-1000 är så sjukt provocerande.Tror ni att ni åker Porsche när ni sitter i er Mazda Mx5a också eller?
Citat från robbi j (rjwc)"Satt och jämförde dynopapper från då vi testade x8an vs canam 800. X8an van med 5 hk mer på hjulen än can am 800, med helsystem."
CF folket är minst lika fanboys som can am folket verkar det som här inne. Och att CA står på verkstad lika mycket som CF i % nja det gissar jag verkligen inte på. Men att Volvo är en skit bil och att BMW är bäst säger jag verkligen inte emot dig.
Trimma en maskin för att få mer effekt än en otrimmad maskin.ok, då hänger jag med.Trimma en BILLIGARE maskin och bli AV med 5 års garantin.Forkorta livstiden på motorn innan EV renovering.Jämföra med en otrimmad maskin som har 5 års garanti.Näh nu hängde jag inte med alls?Eller jämför vi med en trimmad can-am också?