Kan vara så att det är lika gällande Fanboysen, men min känsla är att Can Am är lite som iPhone och CF som Android. Egentligen så borde det inte vara så svårt att få fram garantirep/serviceåtgärder på respektive märke, om man nu orkar anstränga sig.Volvo är väl numera en kinamaskin, och BMW en märkesmaskin
Citat från robbi j (rjwc)"Satt och jämförde dynopapper från då vi testade x8an vs canam 800. X8an van med 5 hk mer på hjulen än can am 800, med helsystem."
Är man Can-am ägare blir man ju utstött på detta forumet? (undantag dig Krigarn, du hade blivit utstött ändå)
Stämmer så väl om fanboys, mig inkluderat till viss del, vill dock försvara mig med att jag valde maskin efter mina premisser och ändras dom så åker jag annat. Men det jag åker försvarar jag om det finns fog för detta.Men vad jag inte förstår är varför CA-fanboysen som kommer av starta sin maskin blir ledsna för när de får mothugg på CF-delen i en tråd om en ny CF? Har skummat lite i CA-delen, och av det jag läst så ser jag ingen CF-fanboy hänga där och klanka på CA, rätta mig om jag har fel.
CA folket jämnför inte sina maskiner med CF kan vara därför.Starta sin maskin? Förstår inte ett ord.
3. Hur håller en trimmad CF?
4. Vad kostar inte att trimma CFen avgas, bränsle mm. För att komma upp i prestanda?
Stör mig på att man inte får vara nöjd med sin maskin utan höra skit om sin maskin och att minsann billiga maskiner är lika bra. (Syftar absolut inte bara på dig dunf)
Det är lite skilland på människorna som köper en CF och en Polaris t.ex. Pendla till grillplatsen/brevlådan eller köra tungt skogsarbete.
"Men vad jag inte förstår är varför CA-fanboysen, som kommer av (att) starta sin maskin,
CA folket jämnför inte sina maskiner med CF kan vara därför.
Det skiljer ju bara 2500:- mellan CF 800 och polaris 800.2014 lär ju inte bli billigare
Nej de jämför CF med Polaris
Men vad jag inte förstår är varför CA-fanboysen, som kommer av (att) starta sin maskin,
Och jag vet varför. För jag har ägt en. Det är precis som din BMW med V12a, man blir glad bara av att titta på den. Och man kommer nästan av att starta den.