Hoppas grejerna hinner komma innan frosten då.... Det skickas nog grejer till mig i morgon. Skickar med vändande post Rickard.
Rickard, jag skickar till dig, rätt tänkt, håller dom för dig håller dom för allt Marcusb förstår din frustration. Det gör jag verkligen men tänk på att det är fler inblandade (jag) och om jag får till kopplingen bra så vore det kul att sälja den igen Något annat jag tänkt på är att byta ut kopplingen mot en stel axel och byta variatorn till typ Cectek/can am stuk. Det blir så jäää*la dyrt bara.... Men skulle vara en säker lösning som inte sliter annat än rem.
Har aldrig kört ATV/UTV förut och har heller inte fått min maskin än (Z-Force 800) men jag sitter och läser allt jag kan hitta på nätet. Har ju kört skoter i flera år och trodde att driften var rätt lika uppbyggd men jag förstår inget av bilderna som lagts upp i denna tråd. Kan nån förklara vart centrifugalkopplingen kommer in i sammanhanget för det är väl variatordrift? Sitter centrifugalkopplingen i primärvariatorn på något vis eller vadå?
Kopplingen sitter på vevaxeln före primärvariatorn sedan sitter en kopplingskåpa förbunden med variatoraxeln ,När du gasar slår backarna på kopplingen ut och greppar tag i kopplingskåpan vilket medför axeln och därmed variatorn börjar snurra.Vet du hur en motorsåg ser ut på insidan så är det nog det närmaste man kommer