Okej behöver man verkligen byta munstycken då om den får för mycket bränsle original? Hur gör jag sen när det gäller varvet som stannar vid 6000?
Till att börja med behöver du nog inte det! Anl till att den inte varvar ut är nog just bränsle/luftblandningen! Varvstoppet i din cdi ligger nog + ett par tusen i alla fall
okej jag kollar när jag kommer hem hur det ser ut runt luftburken och återkommer hur det ser ut.
Är ju bara att plocka av locket på luftburken
menar du köra utan lock?
Om du plockar av locket på luftburken kommer den intå alls bra pga att den då får för mkt kuft i förhållande till bränsle! Om du haft insprutning skulle det varit enklare men nu krävs en bestyckning av förgasaren som är anpassad till rätt mängd luft och utan att byta munstycke kan du inte bara slita av locket och vips går den bra!!Kolla på översidan på luftburken där har du luftintagen! Borde vara 2 eller 3! Börja med det så tar vi resten sen!!Kikki kommer säkert med lite förklarande bilder med!
Jag gör så tyckte det lät konstigt köra utan lock har aldrig hört det tidigare, blir mecka lite hemma idag
Att plocka bort locket helt funkar bra om du juttat ett huvudmunstycke som passar luftflödet den får då! Men för att börja ngnstans kan vi börja med att se vad som är gjort med maskinen och vad som inte är gjort!!