Pratade med min återförsäljare i Höör om detta i helgen då jag hämtade lite godsaker till min z6!Han sa att det är inga större problem att byta till dr pulley koppling och garantierna förblir oförändrade. Så de ska göra det åt mig vid nästa service! Du kan ju alltid anlita de istället? Atv och mc service i Höör
Koppling och driving i motorn är ju densamma som i en X5a, sen kanske den sitter sämre till i z6a så det är trångt, men kan man byta rem utan att plocka ur motorn så kan man byta koppling.Kopplingsbyte på min skulle jag tippa att jag behöver två-tre timmar för.Detta görs (i stora drag):Töm motoroljan.Plocka av kåpan för variatorn.Plocka ur variatorn.Plocka av variatorhuset.Byt kopplingen.Återmontera, fyll olja.Däremot kan det tillkomma saker som packning, packbox och lite. Packboxen kräver nån halvtimme extra om den behöver bytas.Men har man allt hemma och en press så är det snart gjort.Ska verkstan ha en heldag så borde de se sig om efter andra sysslor.
okej, vet du om de bytt koppling på någon Z6a tidigare så de vet hur mycket jobb det är? Man vill ju inte lämna in maskinen å få en faktura som svider rejält i plånboken tack vare många arbetstimmar...
Det såg ju onekligen lite trängre ut än vad jag trodde.Men å andra sidan, plockar man luftningen till CVTn så ska det väl gå?Måste nog se en i verkligheten snart.
OT men vilken jäkla svets upptill lite till vänster om mitten på nedre bilden.