Och hur tänkte du här ?
För motorn kan de gå hårdare på gatan, med fullvarv länge, men inte för el och elektronk, då är vatten och fukt en större fara. Kontakter korroderar och ärjar och visst kan man fetta in all el men hur många gör det och hur många får inte elfel, krypströmmar osv osv sov sen? Jag kör inte i vatten och har ingen erfarenhet om det där, men att tex köra ner en varm motor i iskallt vatten, är det ens bra för block mm? Alla får köpa vad de vill, men med flyttad kylare så skulle iaf jag kolla vidare om jag letade atv. Att sen påstå att det bara är för säkerhet är löjligt, kör man inte ner i något vatten finns ju ingen risk för vaten i förgasaren tex!
Kollasr man blocket så är där massa fyrhjulingar som körts av gubbar och allt möligt. De som är ungdomskörda eller nöjeskörda är nog faktiskt ett fåtal. Så jag förstår luckes tankar, de som flyttar kylaren är de som kör avancerad nöjesåka och även jag skulle hellre leta upp en gubbkörd istället.
Jag har inte skruvat med atv och inte ägt någon, men på min Dinli är det då inget fett i några kontakter eller vid anslutningar någonstans, och är tveksam till om alla atver därför skulle ha det. Men vad vet jag det kanske de har allihop. Iså fall är jag inponerad. Flyttad kylare och snorklar är nog itne onödigt alls.Men bara för de som kör i vatten. Kör man inte i vatten så behövs de ju inte.