Kan vara jag som är ute och cyklar men många råder att ska man köpa dinli 450 och dom som har samma motor så köp dom som har passerat 300 mil pga dom hade nåt knas med ventiler. Höll det 300mil var det lugnt. Tyvärr kan jag inte garantera detta. Sök för jag har läst trådar med dom som råkat ut för ras.
Har läst nåt om att det skulle vara kamkedjan som var lite dåligt konstruerad, kan vara det (?)Men som sagt, är det någon som har en lösning på problemet med lagren där bak?
Är det svårt att kontrollera/byta kamkedjan tro? Och kan man höra/känna om lagren är kassa, eller det bara slår till?För ifall man kan det utan att vara en mekgud så blir det nog en Dinli! är förjäkla sugen på en nämligen
När det gäller lager så är det ingen skillnad från 05 till dagens maskiner, vissa håller längre andra inte (kan nog bero på hur man vårdar/servar maskinen)Finns en del som utmanat motorn med att flytta varvspärren och det är inte nyttigt för motorn (ny cdibox)Annars är det nog ingen fara att välja en dinli oavsett årsmodell bara den är väl omhändertagen
Stämmer det första, har för mig att dom gjorde nått med hubben och axlarna från -08 då det var problem med dessa, dom ser inte lika ut och håller ialla fall över 500 mil utan problem. Ja mixtra med varven bör man nog undvika om man inte vet vad man gör.
Precis som jimbo66 skriver så fanns det några st runt 06 som hade tveksam kvalitet på kamkedjan då den tog slut väldigt fort, men dessa borde vara bytt vid det här laget. När det gäller lager så är det ingen skillnad från 05 till dagens maskiner, vissa håller längre andra inte (kan nog bero på hur man vårdar/servar maskinen)Finns en del som utmanat motorn med att flytta varvspärren och det är inte nyttigt för motorn (ny cdibox)Annars är det nog ingen fara att välja en dinli oavsett årsmodell bara den är väl omhändertagen