Nu ljuger du! Du drog faktiskt gängan i en skruv också!
Drar aldrig med moment och drar inte sönder nånting.Förstår inte hur man lyckas att dra sönder olje pluggar.Visst det är inte fel att ha en moment nyckel, äger en själv men den är oanvänd.
Egentligen helt OT, men kan ändå inte låta bli... för liiite kul var det faktiskt.Saxar in ett citat från denna tråd:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=48978.0
Vet ej om cf ägare läser can-am forum men jag har aldrig sett en ca åkare jämfört sin hjuling med en cf. Sen tror jag ca åkare läser cf forum för det händer lixom inte så mycket på ca forum. Jag menar trasiga glödlampor och tutor är ju inte så intressant att läsa om.
OT på ämnet momentnyckel och dra för hårt i bultar!Innan man drar sönder gängorna så har man ofta dragit en bult förbi sin sträckgränns, så kallad plastisk deformation, då har man dragit för hårt och sträckt bulten permanent.Därför använder man en momentnyckel och spänner till ett angivet moment och uppnår så kallad elastisk deformation och därigenom ett starkare skruvförband.Pluggigt, jag vet! Men bra att veta!!
Har du provat en CA 800?