http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Kedjor/MC-kedja-Street-FB-ring-82124/
Du menar att vi ska köpa en ny 530-kedja och klämma på 520 drevet fram och 530 drevet bak? ptja det kan väl funka om den ligger lika fint som kinesknarkarkedjan gjorde innan. Isåfall har jag en spretans 520 DID professional kedja till salu för femhunkan.
Ingen permanent lösning, va väl mer isf om ni kunde slipa ner bakdrevet för att _provköra_ om nu de ändå kommer kasseras/bytas ut.Hade gärna köpt kedjan av er men blir samma peng me frakt iaf som o hämta lokalt.
Jaja Britsmars filande går bra men inte mitt. FO!
Jag gillar dig :*
Om nu avståndet inte är samma så äter kedjan upp drevet och drevet maler sönder kedjan omedelbart. För att inte nämna risken att den hoppar av. Men, i rent test syfte skulle den ju teoretiskt funka en testrunda som sagt.Men då har ni ju en kass kedja OCH ett kasst drev.Och med tanke på att ni nämner budgeten hela tiden så bör ni väl leta efter ett passande bakdrev för 520 kedja istället.Här har ni ett alternativ annarshttp://www.ebay.com/itm/Blank-Rear-Sprocket-48T-Alloy-520-New-/360674101635?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item53f9da0983Hemma på mindre än en vecka, mät av eran drevhubb och lämna in till närmsta verktygsmakare. Dom går oftast att muta med en vetelängd om man vill hålla nere priset.Berättar man sen lite om sitt projekt så blir dom nog gärna lite mer benägna o hjälpa till.
Raptor 660?!Skärp dig (er) för helvete, keep it ganst'a. Näh dåligt blir det inte, om det görs rätt.Även om ni slipar könaren med våtslips papper och skickar iväg den till NASA för kallibrering och borrar upp hålen med diamant borr och lasersikte (som ni lånat av mp5:an) så blir det inte bra.Projekt är kul, meka är kul. När man e ute o åker kör man ju bara sönder saker... Då får man meka igen