Det sitter en kontaktor(relä) ofta i metall och 2 mutterskallar nära batteriet. Detta bryter den grova plus kabeln till startmotorn.(Orkar inte leta men hur gick det med hondan?)
Aa den där runda bullen, hur ska jag komma runt det? Far min har inte hunnit göra klart allt, men antagligen får jag höra om resultat nu i helgen..
Den runda bullen är väldigt viktig. Du skickar en styrsignal (Din tumme på startknappen) som drar kontaktorn och 12v går till startmotorn. Det går inte hoppa över den. Men egentligen hur mycket el kan det vara? 3 gula som går till laddregulatorn?En bunt för tändpuls mm. Startmotorn. Resten är ju typ växelgivare lampor o annan onödig shiet.
Regulatorn har inget med startmotorn att göra!Det är 3 trådar in från motorn (växelström) och 2 ut som ska på ett eller annat sätt kopplas på batteriet.
Snälla, kan du inte lägga upp en av dina världsberömda blueprints?