Vilken trevlig tråd det här är. Bra text och mycket bilder och ett lite annorlunda fordon hör på forumet. Fortsätt så
Okey en uppdate så här efter lite pyssel!har monterat ihopp allt och konstaterar att det är någon inställning (hoppas jag) som måste göras.. Symptom:Om jag håller in kopplingen och lägger i ettan, Och sedan kör på EL-Starten så vill den hoppa frammåt lite lätt... Inte mycket men lite Har testat släppa vajern så Kopplings armen åker bakåt nere på motorn men det slutar med att den hugger frammåt ännu värre.... SÅ är det enda raka att fortsätta spänna på vajern så armen dras ännu mer mot urkoppling? Eller kommer detta fenomen försvinna när de nya lamellerna slitit in sig? Oljan jag kör med är Biltemas gjort för MC med våtkoppling... så det är "rätt" olja iaf ,Mycket tacksam för hjälp!
När jag bytte wire på min lilla så fick man ju spänna rätt hårt. Men det var ju inte så komplicerat att justera in.
...Men tänkte om lamellerna var tvungna att "slita in" sig. ....
Var det justering eller inslitning nudå?
Nice att ha fått ordning på lamellerna Du har inte hunnit med att fota P-bromsen ännu?Tänkte be dig om lite mer hjälp, kan du fota hur hastighetsgivaren sitter med?