Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: För mycket off-topic?  (läst 36493 gånger)

Utloggad Rickard Marklund

För mycket off-topic?
« skrivet: 5 januari 2013 kl. 16:16:07 »
Då och då får jag PM och e-post om att det har blivit för mycket off-topic i många av de ämnen som startas i forumet, på senare tid har det kommit ett flertal sådana påpekanden.
Vad känner ni, är det dags för en uppryckning?
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Krigar Kaj

SV: För mycket off-topic?
« Svar #1 skrivet: 5 januari 2013 kl. 16:20:00 »
Jo det är dax för det och ja jag är en av OT busarna men ska skärpa mig.
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad oliwer_98

SV: För mycket off-topic?
« Svar #2 skrivet: 5 januari 2013 kl. 16:22:51 »
Jo det är dax för det och ja jag är en av OT busarna men ska skärpa mig.
ja fy :nono: >:(
jag med  :banghead:

Utloggad Pelle_jkpg

SV: För mycket off-topic?
« Svar #3 skrivet: 5 januari 2013 kl. 16:27:09 »
Skall också skärpa mig!

Jag vet jag är en av de som skrivit mycket skitsnack i trådar.
Ska hålla detta i offtopic i fortsättningen och föregå med gott exempel.

Tycker detta är ett toppenforum med en otrolig hög kunskap hos många medlemmar.
Tyvärr blir dessa "bortskrämda" av ointressanta och onödiga inlägg i märkestrådarna.

Jag tycker det är viktigt att sära på seriösa trådar och tex. min Generellt skitsnack.

Det ska vara lätt att följa ett projekt utan att behöva bläddra förbi 2 sidor av tumme upp gubbar och upprepande frågor.

Tycker detta var ett bra initiativ Rickard.
Som grädde på moset kanske ett par aktiva Moderatorer skulle vara ett bra alternativ?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Hakerik

SV: För mycket off-topic?
« Svar #4 skrivet: 5 januari 2013 kl. 16:59:48 »
Rickard,, tiden är inne för en uppstramning. En del använder forumet som en chatt kanal, massor med trams i alla möjliga trådar. Om någon monterat en dragkrok behövs inte 7-8 inlägg med tummen upp. Konstruktiv dialog, tekniköverföring, erfarenhets utbyten, frågor och svar är värdefullt och trevligt. Kanske jag är lite för till åren kommen, men det verkar som att allför många (ursäkta utrycket) "snorungar" härjar på forumet för att det skall bli ett bra seriöst forum. Fortsätter den pågående trenden tröttnar nog jag. Är redan på väg att tröttna,,,
Polaris Scrambler 1000
Polaris Scrambler 850 LE
Honda Transalp 600 modifierad.
Honda CX500 Military style. se youtube.
Suzuki Burgman 400.

Tidigare:
Kawa 750 eps -12.
Kawa 750 efi   -10
Can Am 800XT -07
CF Moto 500 
Diverse MC.

Utloggad Rickard Marklund

SV: För mycket off-topic?
« Svar #5 skrivet: 5 januari 2013 kl. 17:17:47 »
OK, vi kan prova med en eller ett par moderatorer.
De skall vara seriösa, INTE typen som själva mest skriver off-topic, och de skall acceptera att jag styr dem så de modererar på ett sätt som jag vill.
De som är itnresserade kan även anmäla sig till mig så får vi se vilka jag väljer.
Jag vill INTE ha några forumpoliser som gör ingrepp i alla ämnen för att styra forumet stenhårt - för det gillar jag inte alls.


Rent generellt tycker jag att diskussioner i ett ämne kan få språra ur om frågeställaren fått den hjälp han behöver, men visst, någon gräns får det finnas.
Till att börja med vill jag att de som blir moderatorer kontaktar mig innan raderingar så att vi får stämma av och hålla en rak linje, för om det blir olika nivå på hur vi moderatorer uppträder så kommer det garanterat att bli tjafs om de raderingar som görs.


MVH


Rickard

ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad @

SV: För mycket off-topic?
« Svar #6 skrivet: 5 januari 2013 kl. 17:34:21 »
 ()p ()p ()p ()p ()p ()p:lol: :lol: :lol:
renegade 800X  .  honda 680

Utloggad hell-man

SV: För mycket off-topic?
« Svar #7 skrivet: 5 januari 2013 kl. 18:53:57 »
En tumme upp betyder oftast bara ett gillande. Det är väldigt sällan jag störs av dessa, eftersom de ger bra bekräftelse att man skrivit/fotat nåt bra. Men att man trasslar in sig i skitfåniga spekulationer kan få mig lite irriterad. Se bara min Scramblerefterlysning. De som hotar att lämna forumet kan ju göra det, de är ofta surgubbar ändå. Moderering är skitsvårt, hoppas att ni hittar en bra metod!
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad Stable

SV: För mycket off-topic?
« Svar #8 skrivet: 5 januari 2013 kl. 19:57:47 »
Styr inte upp det för hårt bara.

Tycker det är skillnad på OT och OT.

Anledningen till att jag hänger här på forumet så mycket som jag gör, är i första hand för att jag tycker det är roligt och underhållande. Inte för att söka svar på frågor om fyrhjulingar, även om det kanske är själva grundidén med ett forum.

Vissa OT-urspårningar kan vara väldigt underhållande läsning. Pelles och Kajs OT-tjafsande, men med glimten i ögat, till exempel får mig ofta att små-fnissa för mig själv, och det är en stor anledning till att jag bara måste kolla in här varje dag.
Men visst... om det blir sida efter sida med OT-snack i var och varannan tråd är det ju inte bra för forumet. Det är ju helt klart.
Men det tycker jag inte det är heller.
Renegade 1000 X xc -12. Värd varenda krona!

Utloggad rally nizze..

SV: För mycket off-topic?
« Svar #9 skrivet: 5 januari 2013 kl. 20:05:15 »
Styr inte upp det för hårt bara.

Tycker det är skillnad på OT och OT.

Anledningen till att jag hänger här på forumet så mycket som jag gör, är i första hand för att jag tycker det är roligt och underhållande. Inte för att söka svar på frågor om fyrhjulingar, även om det kanske är själva grundidén med ett forum.

Vissa OT-urspårningar kan vara väldigt underhållande läsning. Pelles och Kajs OT-tjafsande, men med glimten i ögat, till exempel får mig ofta att små-fnissa för mig själv, och det är en stor anledning till att jag bara måste kolla in här varje dag.
Men visst... om det blir sida efter sida med OT-snack i var och varannan tråd är det ju inte bra för forumet. Det är ju helt klart.
Men det tycker jag inte det är heller.
()p
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo V70 2.4D 07
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad hell-man

SV: För mycket off-topic?
« Svar #10 skrivet: 5 januari 2013 kl. 20:21:11 »
 I höstas (4e nov) nådde vi ju flest samtidiga användare. Det datum som stog tidigare var från försommaren 2011 vill jag minnas. Är inte detta ett kvitto på att vi är på rätt väg?
- Första frågan är väl vad som upplevs som problem??

Alla de faktiska fel jag haft på mina hojjar får man ju snabbt mkt kompetenta tips på.
OTglidningar stoppas effektivt genom att vi ju själva säger ifrån. Det funkar ju i princip alltid, även för att tysta tjötrövarna.
Gatmaskin: Raptor 700 SE -08, Badass Mudder: Honda TRX350ES(/FE) -04, Bygge: Campermodul, Sålda: Raptor 350 -06, 2st SMC 250 -05, Polaris Indy 600 -94, 2x200cc lonchinkopia, Buggy Kinroad Xt150gk -05

Utloggad PJG

SV: För mycket off-topic?
« Svar #11 skrivet: 5 januari 2013 kl. 20:56:45 »
Mindre trams = bättre forum  ()p
Grizzly 700
Raptor 50

 


Online just nu.

171 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
UFR, Honda-Robban, Hisun utv, DaLu, skogsvarelse,
Flest online idag: 204. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme