Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: För mycket off-topic?  (läst 37915 gånger)

Utloggad Föller

SV: För mycket off-topic?
« Svar #264 skrivet: 22 oktober 2014 kl. 09:09:49 »
Självklart bör man inte stänga en medlem hur som helst, alla ska ju få en chans att visa att man kan bättre först. Vilket jag tror de flesta kan, sen vill jag iof inte tro att bara för att man är mycket aktiv i ett forum bevisar det inte verklig kunskap. Det är det jag menar med att vissas teorier ska vara de enda sanningarna. Ofta kan enstaka inlägg vara precis lika värdefulla, alltså allas bidrag är värdefulla.
TGB Target 325 -2012
Keeway Dragon 250 -07, Som frun tagit över
Badboy Elite -08 Såld som tur är
Adly 300S -05 Såld

Utloggad Rickard Marklund

« Svar #265 skrivet: 22 oktober 2014 kl. 09:26:07 »
Och om jag då får fråga.
Hur skulle du agera i "konflikten" Hydro vs CrozOver

Jag vet att det är/kan vara olämpligt att diskutera enskilda fall som detta, men nu är ju detta en aktuell konflikt som hållit i sig ett bra tag där vi har två motstridiga uppfattningar.
Hydro anser att han upprepade gånger förklarat bakgrunden till sina uppfattningar om CrozOvers "sanningar", och CrozOver anser sig vara trakasserad.

Jag anser inte att någon av dem har trampat i klaverat på ett sätt som gör att de skall bannlysas, men jag har också väldigt svårt att se hur de inom en snar framtid skall kunna ha en samsyn om det som konflikten innefattar.

Att det förpestar tillvaron för vissa i forumet är ställt utom varje rimligt tvivel, och att det säkert är frustrerande för både Hydro och CrosOver är självklart.

Som jag ser det finns det ingen enkel eller "rätt" lösning, men som sagt, det skulle vara intressant att veta hur du skulle agera.
Om du vill kan du svara via PM.

OBS.
Detta är INTE skrivet för att jag något alls emot vare sig Hydro eller CrozOver, det är bara ett exempel på en faktisk konflikt, som inte är enkel att lösa om inte de två parterna kommer till någon form av samsyn, det ger en dålig stämning i forumet ÄVEN om båda parter försöker argumentera på ett sakligt sätt. (Men inte alltid orkar/lyckas)
« Senast ändrad: 22 oktober 2014 kl. 09:32:07 av Rickard Marklund »
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Föller

« Svar #266 skrivet: 22 oktober 2014 kl. 09:48:25 »
Och om jag då får fråga.
Hur skulle du agera i "konflikten" Hydro vs CrozOver

Jag vet att det är/kan vara olämpligt att diskutera enskilda fall som detta, men nu är ju detta en aktuell konflikt som hållit i sig ett bra tag där vi har två motstridiga uppfattningar.
Hydro anser att han upprepade gånger förklarat bakgrunden till sina uppfattningar om CrozOvers "sanningar", och CrozOver anser sig vara trakasserad.

Jag anser inte att någon av dem har trampat i klaverat på ett sätt som gör att de skall bannlysas, men jag har också väldigt svårt att se hur de inom en snar framtid skall kunna ha en samsyn om det som konflikten innefattar.

Att det förpestar tillvaron för vissa i forumet är ställt utom varje rimligt tvivel, och att det säkert är frustrerande för både Hydro och CrosOver är självklart.

Som jag ser det finns det ingen enkel eller "rätt" lösning, men som sagt, det skulle vara intressant att veta hur du skulle agera.
Om du vill kan du svara via PM.

OBS.
Detta är INTE skrivet för att jag något alls emot vare sig Hydro eller CrozOver, det är bara ett exempel på en faktisk konflikt, som inte är enkel att lösa om inte de två parterna kommer till någon form av samsyn, det ger en dålig stämning i forumet ÄVEN om båda parter försöker argumentera på ett sakligt sätt. (Men inte alltid orkar/lyckas)

Jag anser inte det vara en konflikt i den bemärkelsen, mer som en argumentation. Har inte läst allt som skrivits, men kan inte påminna mig att det använts några fula ord. Och argumentera är väl ok så länge man inte kallar varandra fula saker, som när man tjafsar med kärringen typ.

Men detta är min högst personliga bedömning och jag har inget emot eller något otalt med någon av nämnda användare.
TGB Target 325 -2012
Adly 300S -05 Såld

Utloggad Rickard Marklund

« Svar #267 skrivet: 22 oktober 2014 kl. 09:58:39 »
Oavsett vilket så bidrar det till ett tjafs i forumet som INTE beror på hur jag modererar forumet, utan på att folk har olika uppfattningar i specifika frågor.
Båda parter anser sig missuppfattade och "förtalade" och det ger en dålig stämning.
Svårt att göra något åt, men ett faktum.

Samma sak finns mellan andra personer och i andra sakfrågor, det ligger liksom i ämnets natur, och jag tror inte att det har så mycket med moderering att göra som med vilken kultur som byggs upp.
T.ex. så är det för många som gått vägen från "kinamaskiner" till "märkesmakiner" oerhört frustrerande när de inte utan protester kan skriva vad de anser om "Kinaskräpet".
Samtidigt så måste man förstå att det blir frustrerande för de som äger eller avser köpa en Kinamskin att hela tiden får höra att de gör ett dåligt val.
Det FINNS en inbyggd konflikt i hela ämnet, som gör att det blir bråk från tid till annan, som jag ser det är det helt naturligt så länge man inte uttryckligen förbjuder märkesdiskussioner, vilket skulle vara omöjligt i ett ämne som detta.
Man måste ha förmåga att ta till sig vad andra skriver, och argumentera på ett sätt som är respektfullt även om man har olika uppfattningar i sakfrågor.
Alla har inte den förmågan, och frågan är då om dessa måste bannlysas, eller om man som "inkännande" läsare kan förstå att det ligger till så att acceptera att alla inte alltid kan visa den respekt som man själv förväntar sig...

När folk skriver inlägg BARA för att retas/inte visa respekt så är det enklare, och som sagt, dessa medlemmar är bannlysta sedan länge.
Sen finns det alltid en gråzon där det är svårt att dra en exakt gräns.

Både Hydro och CrozOver är viktiga för forumet på olika sätt.
Vi behöver äldre erfarna personer som har varit med, och som har ett genuint intresse för motorrelaterade frågor.
Men vi behöver även ha en tillväxt av intresserade ungdomar.
Båda parter måste mötas med respekt, men även ha förståelse för att det kan finnas en inbyggd konflikt just i ålder/erfarenhet/kunskap som är svårlöst.
« Senast ändrad: 22 oktober 2014 kl. 10:06:06 av Rickard Marklund »
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Föller

« Svar #268 skrivet: 22 oktober 2014 kl. 10:03:37 »
Att moderera är alltid ett otacksamt arbete, lite som att vara facklig representant. Men på andra mc forum vet jag att om det blir tjafs så blir det tillsägelse ett par gånger, sedan ev. avstängning. Personligen tycker jag det är bra med "högt i tak", utan att det blir fult. Det handlar om att kunna tycka olika utan att det blir personligt, dessvärre är vi väl alla lite märkesfrälsta till just den maskinen vi har "i nu läget".
TGB Target 325 -2012
Adly 300S -05 Såld

Utloggad 777

« Svar #269 skrivet: 9 juli 2015 kl. 16:30:35 »
Det är bara att köra på. 8)
Hasse

Utloggad CALLAHAN

« Svar #270 skrivet: 13 september 2015 kl. 16:53:09 »
Problemet som jag ser med forum är att det vill till att kunna sålla bland informationen.
Hängde mycket på sporthojs forumet och fick massa felaktig info som resulterade i ett antal fel inköp.
Har jag inget konkret att komma med som jag vet är rätt så låter jag bli att svara.
Medans många svarar för svarandes skull och inte alls ovanligt med att det är helt fel info dessutom.
Bara för att forumet har massa inlägg och trådar innebär det inte att det är ett bra forum.

Sen till det här med att folk aldrig kan skriva skit om det märket man åker är bara löjligt.
Men många framhäver att det dom kör eller har är världens bästa fordon/sak tills dom bytt märke då är det helt plötsligt skit.
Har aldrig haft dom problemen.

Men att vara otrevlig mot folk och att ha taskig attityd blir allt vanligare på alla forum i dag!
Så det är inget unikt för detta forum.
Can Am Outlander 1000 XTP max
Honda TRX 700xx Såld
Raptor 350 Såld

Utloggad Jupiter

« Svar #271 skrivet: 13 september 2015 kl. 19:17:46 »
Tycker detta verkar vara ett bra forum med många trevliga medlemmar, ok ibland har kanske nån inte fått ett ligg på ett tag och är lite purken i sina svar. Det roliga är att man kan bolla ideer och både få och ge tips.

Sen är det väl typiskt forum att folk lätt kan sitta och vara tuffa bakom skärmen. Tror inte de hade haft samma attityd live, men är väl egentligen bara att ignorera.  :)
Hisun 500 EFI -15 -SÅLD
Harley 1200
Plus lite annat

Utloggad Dany

« Svar #272 skrivet: 18 september 2015 kl. 12:19:28 »
Sen är det väl typiskt forum att folk lätt kan sitta och vara tuffa bakom skärmen. Tror inte de hade haft samma attityd live, men är väl egentligen bara att ignorera.  :)

Detta känns rätt vanligt. Oftast är dom som är kaxigast, arroganta och mest "besserwissiga" i sin attityd på forumet supertrevliga när man träffar som "live" Säkerligen så även på detta forum :)
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Online just nu.

178 gäster, 9 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, Cln, MSP, Pellepower, Jens vestberg, jha, glamsland, Diesel Nordlöf, lochraceness,
Flest online idag: 208. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme