När jag hade denna maskinen så blev den betydligt lättare att växla med efter ett byte av olja och filter.Köp olja av god kvalite samt orginal filter så kommer växelföraren bli betydligt lättare än innan oljebyte.
När jag hade denna maskinen så blev den betydligt lättare att växla med efter ett byte av olja och filter.Köp olja av god kvalite samt orginal filter så kommer växellådan bli betydligt lättare än innan oljebyte.
Köpte då 10-40 delsyntet av känt märke.Min växellåda var riktigt trög och det blev en markant skillnad vid byte
Tack ska testa om det gör skillnad att byta olja Borde ju bli ännu lättare med lättare olja eller?
Lovar du kommer märka skillnad och nu vet jag ej om det är våtkoppling på dom nya och är det det så skall oljan vara API klassad och över, annars fråga där du köper, att oljan är avsett för våtkopplingt.Annars kommer lådan bara sliiiiiiiiiiiira för dig.
Var är det enklast att komma åt att ta bort spärren så man inte behöver trampa ner brommsen för att lägga i backen .
Sänk tomgångsvarvet på maskiner som är trögväxlade , brukar hjälpa överlag...