Bra tips!Men jag upplever det inte som själva växeln är svår att få i, alltså själva synkningen. Det är hela växelföraren som bara känns som något stretar emot. Men ska kika närmare på detta i dagarna och återkommer med ev. lösning
Sänk tomgångsvarvet på maskiner som är trögväxlade , brukar hjälpa överlag...
Hej Har en Goes 520 som har gått 33 mil den var med svårväxlad lämmna den till Åf dom justera upp det funkar riktigt bra nu men jag lärde mig en sak att om man t.e.x kör på lågväxeln så hjälper det om man bromsar så att maskinen står still och skiftar växel och sedan släpper bromsen igen. Verkar som man avlastar låda och koppling m.m har inga problem efter jag provade denna tekniken.M.V.H P-A78
På min cf 500 behöver du inte bromsa för att få i högen eller gå från hög till neutral utan det är bara om du ska lägga i backen eller park
Annars är det enkelt att justera sträckaren nere vid fotbromsen så pass att spärren aldrig går i
Om jag har förstått allt rätt så är det en sprint i botten på växelreglagslådan, den är boven i dramat... Köpte min 500 den 19/12 förra året, i söndags gick sprinten "av" mitt i ett hål uti skogen, fick skruva isär och växla "manuellt" med länkagestången tillbaka till min kärra (växellådan växlade hur lätt som helst) för att kunna lämna in den på verkstan i måndags.Det täcks av garantin, hoppas bara att jag ska få tillbaka den idag så det kan bli lite rastning i helgen.