ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force  (läst 7098 gånger)

Utloggad Bullingen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 148
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bullingen
Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« skrivet: 22 december 2012 kl. 18:07:32 »
Funderar på atv-byte och som ämnesraden avslöjar så väljer jag främst mellan de tre maskinerna. Det är 650 alla tre jag kollat på. Har någon ett övertag? Är det kvalitetsskillnad? Vilken skulle du valt och varför?
 :D
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #1 skrivet: 22 december 2012 kl. 19:30:48 »
På begagnade maskiner kan skick och historik vara mer avgörande än dess kvalité från fabrik.
Sen pratar du övertag... inom vad?

Kawas 650 finns väl för övrigt i en del olika versioner va?
Både med CVT och utan och både med delad och stel bakaxel...

AC och CA finns väl däremot endast i varsin version...?
AC med stånka och CA med twin.
 
Det finns även en del skillnad i hur främre diffen låses, vilket är lite en fråga om smak och användning.
 
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Bullingen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 148
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bullingen
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #2 skrivet: 22 december 2012 kl. 23:51:50 »
Ja självklart är skick och historiken viktigare än märket. Men jag tänkte mer generellt. Om ni där ute favoriserar ett märke och i så fall varför.
Övertag kan finnas inom en mängd områden. Effekt, markfrigång mm mm.

Det är väl bara på de riktigt tidiga Kaworna som det är stel axel? På alla jag sett i annonser -05 uppåt så är det delad axel.

AC H1 är väl med stånka och så fanns väl en V2? CA kanske alltid har twin?

Kawa låser väl diffen manuellt med handtag. Men som sagt det är det här som är lite kul å veta varför ni valt det ena eller andra. Jag kör idag en Kawa 400 från -92 och den har fungerat superbra de 15 år jag haft den... Så det lutar lite åt kawa...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #3 skrivet: 22 december 2012 kl. 23:54:48 »
Vilken budget handlar det om och vilka årsmodeller?

Väg eller terrängregg?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Bullingen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 148
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bullingen
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #4 skrivet: 23 december 2012 kl. 00:31:01 »
Handlar om terrängreggat och ca 50-70"
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #5 skrivet: 23 december 2012 kl. 00:39:16 »
Är du nöjd med din kawa idag tycker jag du ska välja en sådan igen :)
Alla är ju bra maskiner  ()p

CA kanske är lite busigare är de andra och har servo efter 2010?
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Bullingen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 148
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
Bullingen
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #6 skrivet: 23 december 2012 kl. 01:16:59 »
Är lite inne på kawa igen. Men har hört rykten om att de tvåcylindriga skall vara sämre. Alltså att det ofta är motorproblem. Men det kanske bara är rykte och ägarrelaterat? Å andra sidan bör vrid och mjuk gång vara bättre gentemot stånkorna?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad rally nizze..

  • Livet är som ett lotteri bara nitlotter.
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1711
  • Total likes: 168
  • Kön: Man
  • kawa 750 brute force..
    • Visa profil
rally nizze..
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #7 skrivet: 23 december 2012 kl. 01:43:22 »
Jag har en brute 750 07a som motorn rasade på men är okej nu efter total renovering, det man får hålla koll på är oljan då dom lite äldre modellerna gärna vill ta en skvätt i ny o ne men håller en bara koll på oljan så går det fint.. Tycker det är en fin maskin o köra och kanon i skogen nog med ork så det blir över kanske lite het då den gärna vill resa sig men det blir en vana, bara man tar det lugnt så, när det blir ett byte så står det för min del mellan en ny kawa eller a-c då jag tycker att brp har tyvärr fått lite sämre kvalite på sina maskiner (personlig åsikt) annars är det maskiner med mkt klös och säkerligen hög lekfaktor. Men känn dig fram o testa lite olika då det är du som ska känna att det är rätt maskin och inte vi som kommenterar så iväg o testa tycker jag och du kommer säkert att bli nöjd i ditt val ()p
Anmäl till moderator   Loggat
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #8 skrivet: 23 december 2012 kl. 01:45:00 »
Svensk sålda Kawasaki 650 har stel bakaxel till och med 2011 från 2012 när 650 fick 750 karossen har den delad bakaxel.
Det kan finnas importerade 650 med delad bakaxel då det finns både stel/delad bakaxel på 650 utomlands.

Tidiga ArticCat 650 har en V-twin motor och det är Kawas 650 som sitter i den.

Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #9 skrivet: 23 december 2012 kl. 01:51:00 »
Citat från: rally nizze.. skrivet 23 december 2012 kl. 01:43:22
Jag har en brute 750 07a som motorn rasade på men är okej nu efter total renovering, det man får hålla koll på är oljan då dom lite äldre modellerna gärna vill ta en skvätt i ny o ne men håller en bara koll på oljan så går det fint.. Tycker det är en fin maskin o köra och kanon i skogen nog med ork så det blir över kanske lite het då den gärna vill resa sig men det blir en vana, bara man tar det lugnt så, när det blir ett byte så står det för min del mellan en ny kawa eller a-c då jag tycker att brp har tyvärr fått lite sämre kvalite på sina maskiner (personlig åsikt) annars är det maskiner med mkt klös och säkerligen hög lekfaktor. Men känn dig fram o testa lite olika då det är du som ska känna att det är rätt maskin och inte vi som kommenterar så iväg o testa tycker jag och du kommer säkert att bli nöjd i ditt val ()p

Inget illa ment.  Men tycker det låter lite roligt när du skriver det.
Du åker Kawa som har haft totalhaveri.  Men ändå är CA sämre kvalitet?
Hur tänker du  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad rally nizze..

  • Livet är som ett lotteri bara nitlotter.
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1711
  • Total likes: 168
  • Kön: Man
  • kawa 750 brute force..
    • Visa profil
rally nizze..
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #10 skrivet: 23 december 2012 kl. 01:57:22 »
först får jag tillägga att haveriet berodde på lögner av åf maskinen skulle vara ny servad men inte en droppe olja i motorn och jag orkade inte krångla med dom så jag bekostade reperationen själv, och hur jag tänker ang can-am så tänker jag mest på spruckna ramar skjeva ramar dåliga servos etc på en maskin som kostar runt 150 lök (ny), och för dom pengarna vill man ju ha riktiga grejer som det inte är fel på, blir ju som att köpa sig problem men som sagt maskiner med mkt pulver och säkerligen hög lekfaktor.
Anmäl till moderator   Loggat
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
« Svar #11 skrivet: 23 december 2012 kl. 09:11:27 »
Citat från: rally nizze.. skrivet 23 december 2012 kl. 01:57:22
först får jag tillägga att haveriet berodde på lögner av åf maskinen skulle vara ny servad men inte en droppe olja i motorn och jag orkade inte krångla med dom så jag bekostade reperationen själv, och hur jag tänker ang can-am så tänker jag mest på spruckna ramar skjeva ramar dåliga servos etc på en maskin som kostar runt 150 lök (ny), och för dom pengarna vill man ju ha riktiga grejer som det inte är fel på, blir ju som att köpa sig problem men som sagt maskiner med mkt pulver och säkerligen hög lekfaktor.


Då är jag med på hur du menar ()p
Du har helt rätt!
Man skapar ju förväntningar efter priset :)
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Arctic Cat VS Can Am VS Brute Force
 


Online just nu.

621 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 649. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info