Testa tvångsköra fläkten med kablar direkt från batteriet, då ser du ju direkt om fläkten är trasig....
Om fläktmotorn är trasig så köp fläkten från biltema och flytta över motorn till allroaden, bara motorn. Jag gjorde så på min hjuling.
Som kbe sa: kolla nivån i kylaren, inte expansionskärlet. Hur dumt det än låter.Och kylarlocket ska inte trilla i bitar som mitt gjorde..Fläkten går inte om nivån är för låg har jag märkt, satte själv en brytare över termostaten till fläkten, men det hjälpte ju inte mot värmen när inte cirkulationen var som den skulle. Sen gjorde jag jobbet att riva racket och "motorhuven". Då upptäckte jag det trasiga locket och låg nivå i kylarn. Nytt lock och mer vätska så var allt ok igen. Expansion hade en bra nivå hela tiden.
Tror det brukar vara ganska vanligt att fjädern till nedre kolet i fläkten rostar sönderSå var det på min och då gick det bra och plocka isär fläkten och byta fjäder Edit: Kom ihåg att täta fläkten ordentligt o du plockar isär den